2015-04-17

Bokbloggsjerka 17-20 april

jerka11Äntligen fredag. Känns helt okej faktiskt! Men idag blir det en lång sådan så därför får jag försöka få till ett svar i veckans jerka hos Annika nu på morgonen.

Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan?

Nej jag tror inte det. Extra nördiga är kanske alla mina sagosamlingar som står i bokhyllan, men det är absolut ingenting jag skäms för. Sen är det så klart min Harry Potter hylla som är lite extra nördig där det finns ett antal exemplar av samma bok och en trollstav och lite annat smått och gott. Men nördigt är bra så jag skaffar gärna hem fler böcker i de båda kategorierna.

31 kommentarer:

  1. Jag håller med, nördigt är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nördigt är jättebra. Det är ju på något sätt det som gör det till mig.

      Radera
  2. Skönlitterära böcker är sällan nördiga. Bland fackböckerna kan man däremot hitta en och annan goding... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag tänker efter mer så har jag nog några sådana nördiga böcker också. Med tanke på att jag gillar att samla på fina böcker så blir det en del nördigt.

      Radera
  3. Det kan vara kul att ha nördiga böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag med om. Framför allt att samla på.

      Radera
  4. Sagor är inte nördigt i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte jag heller. Jag älskar att köpa gamla sagosamlingar med vackra bilder på loppis.

      Radera
  5. Nördigt är bra! Håller jag helt med om.

    SvaraRadera
  6. Håller helt med om att nördigt är bra!

    SvaraRadera
  7. Sagoböcker är helt klart godkänt att ha i hyllan!

    SvaraRadera
  8. Håller också med, både om att inte skämmas för sin bokhylla och att nördighet är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför ska man skämmas för sina bokhyllor? När böcker är en så stor del av mitt liv så speglar ju böckerna vem jag är. Ska jag skämmas för vem jag är?

      Radera
  9. Din Harry Potter-hylla verkar kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med och det finns absolut planer på att utöka den med mer kuriosa och böcker.

      Radera
  10. Harry Potter är ju nästan mer allmänbildning än nördigt numera ;-)

    SvaraRadera
  11. jag känner också att Harry Potter är allmänbildning, så jag tänker läsa åtminstone del ett i sommar. nörd är något positivt och även udda. men så klart ska man inte skämmas över sina bokhyllor! finns ingen anledning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Harry Potter börjar helt klart räknas som allmänbildning. Jag tror du kan gilla det om du inte har läst tidigare.

      Radera
  12. Sagor är ju bara kul, några läser jag i original, nåt annat än Disney...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det annat än Disney med riktiga sagor. Jag älskar dem.

      Radera
  13. Nördigt är fint! Sagor är ju underbart att samla på, ett fantastiskt ämne att fördjupa sig i =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen ett spännande ämne att fördjupa sig i. Jag skrev min uppsats på högskolan om det och jag använder mig väldigt mycket av sagor i mitt arbete. Älskar det.

      Radera
  14. Härligt med sagosamlingar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det. De borde bara få en finare, mer organiserad plats i bokhyllorna.

      Radera