2016-07-30

Dilemma!

Jag äger ungefär 150 olästa böcker (plus en del samlarklassiker som jag inte riktigt räknar in). Trots detta har jag hamnat i någon form av svacka där absolut ingenting lockar. Det är ett väldigt konstigt fenomen tycker jag. Hur kan man liksom äga så många böcker i så många olika genre utan att någonting lockar det minsta.

Vad gör man då?

Jo man får helt enkelt ett ryck och börjar rensa lite i bokhyllorna samtidigt som man lyssnar på Muminpappans memoarer.

Var detta helt tillfredsställande?

Nej, inte helt - jag fick en del böcker utrensade men det gav absolut inte den energin jag hoppades på att jag skulle få av det. Några böcker försvann i alla fall och det ser minimalt bättre ut i bokhylllorna. Trots detta skulle de verkligen behöva städas ordentligt.

Konsekvensen av det hela då?

Att jag faktiskt kanske hittade en bok som jag var sugen på i form av Mörk jord av Belinda Bauer. Det känns som om det skulle kunna vara den form av mörka engelska deckare som jag är lite sugen på. Trots det så har jag inte helt bestämt mig för hur mycket jag ska engagera mig i boken. 30 sidor har i alla fall blivit lästa.

Eller?

Kanske ska jag nu helt enkelt försöka sätta mig och titta på något serieavsnitt istället. För som jag skrev i en av mina listor i veckans jerka så har jag några serier att titta ikapp på.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tycker inte att man ska försöka tvinga fram sin läslust. Se några avsnitt istället så kommer läslusten tillbaka av sig själv :) mvh Nelly Andersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag håller med dig om det där med läslusten. Problemet är att jag väldigt gärna vill läsa men inte hittar den rätta boken. Detta beror på att jag nyligen läste ut en extremt bra bok och egentligen bara ville fortsatt läsa den.

      Radera