2016-07-22

Läsa i helgen

En liten sammanfattning över de böcker jag tänker ge mig i kast med i helgen tänkte jag att jag skulle bjuda på. För tillfället har jag betat av så många av mina böcker så jag nästan fastnat lite i vad jag ska plocka till mig här näst. Sen vet jag inte riktigt hur mycket jag kommer att hinna läsa heller. I helgen måste jag nämligen ge mig i kast med huset. Det ser ut ungefär som huset som gud glömde så städa, tvätta och sådant tråkigt måste fixas med.

Dessa böcker står (nog) på tur:


Granne med döden är väl den mest osäkra i trion, för jag vet inte om det är en bok för mig. Ska vara otäck och det är ju inte direkt det jag brukar läsa. Men är sugen på att ge den en chans. Vill dessutom läsa en deckare nu känner jag. Ni som läst - passar den som deckare och framför allt är jag sugen på att veta så det inte är bok två eller tre i en serie.

6 kommentarer:

  1. Alex Marwood skriver fristående böcker, de jag har läst innehåller ingen tillstymelse till samma personer, och de jag har läst gillade jag. Denna har jag dock inte läst.

    SvaraRadera
  2. Granne med döden vill jag läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte en tanke på den tidigare förrän jag fick syn på den i bokhyllan i eftermiddag och nu vill jag helt plötsligt läsa den väldigt mycket.

      Radera
  3. Just nu läser jag "vävarnas barn" av Fogelström. Stockholmsskildring från 1700-tlet, alltså århundradet tidigare än själva "Stockholmsserien.

    Granne med döden, ingen bok jag känner igen, men kan mycket väl tänka mig att läsa den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vävarnas barn har jag också tänkt mig att läsa så småningom, men först ska jag ta mig igenom Stadenserien.
      Vad gäller Granne med döden fick jag för mig att plocka upp den i går kväll och har redan hunnit läsa 100 sidor. Och det har verkligen börjat toppenbra.

      Radera