2016-07-30

Böcker att se fram emot i augusti

Det var väldigt länge sedan jag gav er min inblick i nästkommande månads förlagsutgivning. Men nu tror jag mig i alla fall ha lite granna koll så några titlar tänkte jag bjuda på. Inga massor men i alla fall några.



För tillfället är jag inne i en deckarperiod. Det var länge sedan nu, men jag har i alla fall sug efter bra, välskrivna deckare/thrillers och det verkar i alla fall komma ut några stycken. Sharon Bolton är en författare jag hört mycket gott om men ännu inte testat, men hennes Daisy in Chains verkar bra så kanske ska jag ge den ett försök.

Denna ges ut av Modernista.




Jag tyckte mycket om första boken av Mikaela Bley som heter Lycke. Jag tyckte mycket om karaktären Ellen Tamm och det var upplyftande att läsa från en kriminalreporters synvinkel istället för från en polis/detektiv. Så nu när Liv kommer vill jag givetvis väldigt gärna läsa även denna bok. Boken ges ut av Lind & Co.

Morgan Matson Sedan du försvann


Många pratar väldigt gott om Morgan Matson. Hon ska vad jag förstår det skriva lättsmälta ungdomsböcker och det skulle vara roligt att ge någon av hennes böcker en chans. Lämpligt nog så ger Modernista ut Sedan du försvann nu i augusti av henne och jag är sugen på att ge boken en chans.



Världen efter

Ytterligare en bok från Modernista som jag är väldigt sugen på att läsa är Världen efter av Susan Ee. Tyckte väldigt mycket om första boken Änglafall om en apokalyps där änglar bär stor del av ansvaret. Här måste jag ju helt enkelt läsa fortsättningen. Samtidigt är det ingen jättebrådska att få tag på boken för jag vet att det finns en del tre på engelska. Nu när jag börjat läsa på svenska så läser jag ju helst alla tre delarna på samma språk.

2 kommentarer:

  1. Jag vet egentligen inte varför jag missade Bleys Lycke, men jag har funderingar på att göra något åt det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte mycket om Lycke, framför allt för att tempot var så högt. Därför vill jag väldigt gärna fortsätta med serien.

      Radera