2016-07-23

Sniff

Idag är en riktigt seg lördagsmorgon. Kunde absolut inte somna i natt och det hela tror jag beror på ovanligheten att min man hade gått och lagt sig för att sova före mig vilket i princip aldrig händer. Det blev därför en hel del lyssnat på när det kommer till Kometen kommer av Tove Jansson. Just den här boken är det inte så vansinnigt länge sedan jag egentligen läste men bestämde mig ändå för att lyssna på den. Och det är jag glad för. Det är verkligen en helt annan upplevelse att lyssna på boken - och det trots att jag gillade den mycket när jag läste den. Jag har nu fått en helt ny favorit bland karaktärerna. Tove Jansson gör dem mycket mera levande när hon läser dem än när jag läser dem själv. Det lilla djuret Sniff är nu favoriten. Han är hur rolig och söt som helst, med sin hemlighet därhemma som börjar på k och slutar på t". Eller hur han hela tiden utbrister - "Det går på er risk" när det börjar bli det minsta lilla farligt. Sen är han ju dessutom söt att föreställa sig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar