2016-07-18

BookTubeAthon

booktubathon-wings

BookTubeAthon är en grej som händer varje år och det är Ariel på Booktube som drar igång detta. Det är ett stort event där det gäller att läsa och det gäller att försöka vara med i olika utmaningar. Jag har varit med något år tidigare - då gick det sådär med deltagandet. Men jag tror faktiskt att jag ska ge mig på att försöka i år igen, eftersom jag ändå inte har några direkta andra planer än att läsa. Jag tänker dock hålla mig till läsutmaningarna och kanske till instagram. Några videos kommer det inte att bli.
Booktube-athon påbörjas idag och håller på till och med söndag vid midnatt. Det finns sju stycken läsutmaningar och här är min TBR utifrån målen.

1. Read a book with yellow on the cover.
Gul är kanske inte den färg det finns mest av i min bokhylla men passande nog så har A Grimm Warning av Chris Colfer ganska så mycket gult på sig.
2. Read a book only after sunset.
Tretton vid bordet av Agatha Christie är en bok som borde passa som kvällslektyr.
3. Read a book you discovered through booktube.
Här får det faktiskt bli A Grimm Warning igen för det är den enda jag faktiskt har oläst i bokhyllan som jag inte har läst än.
4. Rea a book by one of your favorite authors.
Agatha Christie räknar jag till en av mina favoriter så det får bli Tretton runt bordet här också.
5. Read a book that is older than you.
Minns du den stad av Per Anders Fogelström får det bli här.
6. Read and watch a book-to-movie adaptation.
Den här punkten kräver lite eftertanke så jag återkommer helt enkelt med den.
7. Read seven books. 
Efter de böcker jag har räknat upp så får jag se vad jag kan hitta. Det kan mycket väl bli ytterligare någon Agatha Christie bok. Får helt enkelt se.

Jag är lite sent ute men jag tänker ge det en chans. Hittills idag har jag inte hunnit läsa ett endaste ord, men det ska det bli ändring på nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar