2016-07-21

Veckans bokbloggsfråga v 29

Veckans bokbloggsfragaIgår blev det inte så mycket bloggat för jag var fullt upptagen med att läsa. Stora delar av dagen ägnades enbart åt läsning.
Men idag tänkte jag att jag skulle försöka vara lite duktigare. Lite i alla fall. För jag tänkte att jag i alla fall skulle svara på veckans bokbloggsfråga på Barnboksbloggen. Sen om jag känner för det har jag några recensioner att skriva ikapp. Så kanske....

Men först veckans fråga:

Vilken tidsperiod läser du helst böcker ifrån? Vad föredrar du helst, böcker som utspelar sig i nutid, för hundra år sedan eller under en speciell historisk tid? 

Helt ärligt kan jag inte säga att jag har någon specifik favorit period mer än att jag älskar när det är historiskt. Anledningen till att jag började läsa fantasy var att jag fick medeltidsvibbar av böckerna - både i hur de klädde sig, förflyttade sig och hur boende och vapen och allt det såg ut. Det älskar jag att läsa om.
Egentligen skulle man kunna säga att jag älskar att läsa om alla tidsperioder då det inte är någon form av modern teknik inblandad. Och då menar jag bilar, telefoner, industrier i större skala. All elektricitet går också bort. Det är förmodligen vad jag gillar att läsa bäst om.

6 kommentarer:

  1. Det är jätteintressant att läsa om hur människor levde förr innan allt som vi tar för givet fanns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Man kan lära sig så otroligt mycket.

      Radera
  2. Å, håller så med! Älskar verkligen att läsa high fantasy just därför, blir helt lyrisk av det! Och att läsa istället för att blogga är ju verkligen inte fel ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, läsa istället för att blogga är inte fel. Det blir mycket läst på det sättet.

      Radera
  3. Medeltiden är verkligen en intressant tidsperiod.

    SvaraRadera