2016-07-07

Om allt möjligt


Dagarna går segt just nu på jobbet. För tillfället har jag 3-4 dagar kvar att jobba och det känns som en hel månad. Framför allt när alla mina kollegor går på semester redan i morgon. För att krydda obehagskänslan ytterligare så slutar tre av mina favoriter hos oss. Känns inte alls bra men det är som det är. Någon av figurerna i Tove Jansson Farlig misommar beskriver känslan väldigt bra utan att alls beskriva den.
"Det är en känslosak och kan inte förklaras."
 För övrigt kan jag meddela för er som inte visste det att Tove Janssons böcker finns upplästa på Spotify. Så istället för att lyssna på Crown of Midnight av Sarah J Maas som jag kanske borde så spenderar jag många timmar med att återknyta bekanskapen med Mumintrollet och alla hans vänner. Som jag älskar...

Heidi reading - Jessie Willcox Smith:
Igår påbörjade förövrigt en ny bok. Eller det var kanske i förgår? Strunt samma. Det är i alla fall en väldigt efterlängtad bok i form av Glassvärdet av Victoria Aveyard. Så min månadsplanering höll ungefär 5 dagar i juli innan jag hamnade på villovägar. Men får man hem recensionsexemplar så får man. Det har trillat in några stycken den här veckan och de kommer att prioriteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar