2016-09-17

Vad hände med lästiden?

Ibland har man all tid i värden. Ibland har man absolut ingen tid i världen. Och ändå är tiden konstant! 

Vintage Decor - we love the use of old books and this vintage looking clock adds extra style points!:

Det är lustigt det där, hur man en vecka när det är ganska så mycket att göra på jobbet, ändå hinner läsa hur mycket som helst på kvällarna när man kommer hem. Andra veckan kan det vara hur lugnt som helst på jobbet och ändå finns det inte tillstymmelse till tid här hemma för avkopplande aktiviteter. 

Summan av det här inlägget är egentligen bara att jag vill säga att för tillfället har jag absolut ingen tid till någon läsning. Det har kommit utan förvarning och drabbat mig en vecka när jag verkligen, verkligen ville läsa eftersom jag sedan en vecka tillbaka har en av årets mest efterlängtade böcker i min hand.

Och på tal om tid, jag skulle behöva köpa mig själv en ny klocka!

4 kommentarer:

  1. För mig är det oftare orken än tiden som tryter, men resultatet blir detsamma - mycket litet eller inget alls blir läst. Hoppas det snart lugnar ner sig för dig så du får tillbaka lästiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppa jag med. Fast jag håller med dig i det där om orken. Min ork har definitivt börjat tryta mer de senaste veckorna. Men jag får väl stå ut med det under det närmsta året eller så...

      Radera
  2. Köp dig en klocka som har 36 timmar istället :) Jag vet, håller med dig om tiden verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra idé. En time-turner borde också fungera ganska så bra.

      Radera