2016-08-24

Veckans bokbloggsfråga: vecka 34

Veckans bokbloggsfragaIdag har jag äntligen slutat (relativt) tidigt. Det var många dagar sedan sist och de tidiga dagarna är så viktiga för mig. Men nu är jag i alla fall hemma i någorlunda tid och tänkte mig att jag skulle svara på veckans bokbloggsfråga som Barnboksbloggen ställer.

Vad anser du, är bokbloggskommentarer idag ett minne blott? Får du fortfarande kommentarer? Skriver du själv kommentarer? Vilket forum är det som du numera håller kontakten med dina läsare och ni kan diskutera det du och andra bokbloggare har skrivit i dina inlägg? 

Personligen är jag väldigt dålig på det här med att kommentera. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det och kan ju i alla fall meddela att mina intentioner hela tiden är att bli bättre på det. men av någon anledning så tycker jag aldrig att jag har något intressant eller viktigt att säga och då säger jag istället inget alls. Det är synd för själv blir jag ju lika glad för varje kommentar jag får i mina inlägg. Jag älskar att få kommentarer och jag är i alla fall duktig på att svara på alla jag får. Ibland blir det bara en liten smiley men den visar i alla fall att jag har läst och blivit glad för din kommentar.
Men tror jag då att kommentarerna är på väg att försvinna? Det hoppas jag verkligen inte och jag tror det inte heller. Däremot finns ju istället valet att kommentera genom instagram. Det är faktiskt något som jag är lite bättre på att göra. Det går fort, jag får en notis om jag får ett svar och det hela känns faktiskt lite mera personligt. Så instagram för kommentarer är mitt bästa. Twitter går ju också snabbt, ibland däremot lite för snabbt så jag inte hinner med riktigt. Fördelen med twitter är ju helt klart att man kan ha en konversation med många på samma gång. Fast trådarna är ibland lite svåra att hänga med i tycker jag.

10 kommentarer:

  1. Tror att en del kommenterar via Instagram, kanske på grund av att det är lite enklare och smidigare än på bloggar. Och visst blir man glad för kommentarer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har allt snabbt och lätt i telefonen och därför så får jag mer till en dialog via Instagram och det gillar jag i alla fall. Och kommentarer är toppen.

      Radera
  2. Håller med om att det är mycket smidigare på instagram - speciellt det här med att en genast ser om en fått svar och så! Att det skulle vara personligare har jag dock inte funderat över men ja ... kanske.

    Hoppas verkligen inte kommenterandet kommer sluta helt för det är ju något av det bästa med att blogga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligare är kanske inte det helt rätta ordet i sammanhanget, men för mig känns det mer som en dialog då jag många gånger får ett svar tillbaka på min kommentar och ibland kanske i flera led. På bloggar lämnar jag en kommentar och sedan går jag ytterst sällan tillbaka och ser om jag har fått ett svar. Det blir inte riktigt en dialog då tycker jag.

      Radera
  3. Jag känner nog också mig rätt dålig på att kommentera ibland..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är vansinnigt dålig på att göra det. Tar då och då tag i mig själv lite och försöker, men brukar glömma bort det igen efter ett litet tag.

      Radera
  4. Det händer också att jag är dålig på att kommentera. Ibland läser jag bara inlägg utan att kommentera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är oftast så för mig. Jag är urkass på att kommentera.

      Radera
  5. Sociala medier är onekligen smidigare just för kommentering! Särskilt blogspot tycker jag är så otroligt jobbigt att kommentera genom... försöker att göra det ändå men ibland tappar jag bara tålamodet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det jobbigare att kommentera genom wordpress, beroende på att jag har haft en annan mailadress kopplad dit tidigare. Men sociala medier är definitivt smidigare på det sättet. Men jag är ganska dålig på att kommentera där också.

      Radera