2016-08-14

Några tankar en söndag


ilustración de hika712:
  • Ibland är det verkligen de små sakerna i vardagen som man kan bli riktigt glad av, och ibland är det de lite större. Den här veckans glädjeämne bland många måste nog ändå vara att min gamla farmor var så pigg idag och klarade av att vara med på systerdotterns dop. 
  • Den här veckan har jag fått massor läst, trots att jag har börjat jobba. Tror faktiskt att jag har avslutat 4 böcker och den 5;e hoppas jag hinna en bit på ikväll. För i kväll kommer jag inte orka göra annat än att läsa. Jag börjar definitivt känna av kroppen nu.
  • Även recensioner har jag fått en hel del skrivna och det är verkligen bra för jag ligger verkligen efter på den fronten. Det skrev jag ett inlägg om igår och det egna minnet är minst sagt skrämmande ibland. Men jag tror helt enkelt jag får försöka glömma det som varit och istället koncentrera mig på att skriva recensioner med en gång när jag avslutar en bok. Det betyder att jag nu borde sätta mig att skriva en recension på Spökslottet av Peter Bergting.
  • Jag passar på att be om ursäkt lite i förväg för kommande stavfel, små bokstäver trots ny mening och sådana saker. Mitt tangentbord på lap-toppen är inte riktigt vad det borde vara. Vissa tangenter får helt enkelt för sig att sluta fungera ibland vilket är fruktansvärt irriterande. Så missar jag dessa fel ibland får ni stå ut med mig.
  • Nästa vecka antar jag att det kommer att bli lite mer full rulle på jobbet. Förra veckan gick vi vissa dagar med 6 barn på 4 vuxna. Det är både lyx och otroligt långtråkigt. I morgon ska jag också få en ny kollega och det är alltid lite spännande att se vad det är för person.
Nu ska jag sätta mig och läsa Mörkt motiv av Louise Penny. Jag har bara påbörjat den än så länge men jag tror att den blir bra. 
Vi syns nästa vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar