2015-02-21

Nytt i hyllan: Februari del 1

Jag lovade ju er för någon dag sedan att ni skulle få se vad det var i alla mina fina paket som jag fick hem. Dessa och ytterligare några böcker som har införskaffats på lite olika sätt tänkte jag att jag skulle visa upp för er.
Egentligen har jag ju tänkt ha dessa inlägg i slutet av varje månad, men eftersom det (tyvärr) redan är ganska många böcker och bokreaböckerna är på väg så får det helt enkelt bli ett tvådelat inlägg.


När man måste beställa en bok till en bokvän och när man känner att man måste komma upp i gratis frakt så får man ju helt enkelt passa på och köpa en bok till sig själv också, annars är man ju bara dum. The Miniaturist av Jessie Burton har jag haft ögonen på ett tag. Väldigt nyfiken på innehållet och boken är grymt snygg. Vad mer kan man önska.

   


Även denna bok har jag länge sneglat på och varit på väg att beställa. Så hittade jag den billigt på Ullared och slog till med en gång. Är egentligen inte en typ av bok jag brukar läsa men det känns som om jag måste det i alla fall.








Det är många snygga böcker införskaffade denna månad men den här är nog snyggast av de snygga. Fick jag av Elina i bokbytescirkeln och jag vill läsa den NU. Så fort februari är till enda kommer denna att läsas. 


Två loppisfynd har det blivit under februari månad och det är ändå en helt okej kvot. Livet efter dig läste jag baksidestexten på och kände med en gång att den måste jag läsa. Vad gäller Vävarnas barn så försöker jag samla på mig alla dessa böcker och när jag väl har dem så ska jag läsa. Jag tror jag kan älska denna serie så det känns som måsteläsning för mig.


Nu kan det råka vara så att jag vann Maddes tävling och fick hem denna bok i brevlådan (en bok som jag bara MÅSTE läsa snart). Sen kan det också råka vara så att jag glömt när jag gick med i den fina tävlingen och hade tur att jag hade råkat beställa boken som rec ex. Med andra ord så har jag två ex nu. Ska fila lite på hur jag ska göra, men läsa den det ska jag snarast.


19 kronor.... Japp, ni läste rätt. 19 kronor för dessa tre skönheter - tillsammans. Jag kunde inte låta bli. Dessa är endast ett coverbye. Jag har faktiskt inte en aning om ifall jag är så där värst sugen på att läsa dessa böcker, men de är så snygga, och framför allt tillsammans. Dessa ingick i min något för tidiga adlibris rea beställning.

UndretMedan mörkret faller

Dessa två böcker låg också i adlibris beställningen. Jag är väldigt nyfiken på båda två, men de ligger kanske inte längst upp i vill läsa högen. Men som sagt. Nyfikenheten finns där definitivt.

Dessa 11 titlar får avsluta del ett. Men som sagt, det kommer definitivt en del två någon gång snart. Problemet är bara att jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad det är för böcker jag har beställt. Det är i alla fall tur att jag är inne i ett riktigt läsflyt. Hoppas bara att det håller i sig.

10 kommentarer:

  1. Harris böcker är riktigt bra :) Jag har läst flera av henne och har en eller två till som väntar på att bli lästa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske jag får ta och läsa dem i alla fall.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det hoppas jag på och jag är väldigt nyfiken på de flesta av böckerna.

      Radera
  3. Många fina fynd! Undret är helt underbar, så den ska du nog inte låta vänta alltför länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att den ska vara bra så jag är definitivt nyfiken på den.

      Radera
  4. Flera bra där som står i min hylla också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste vi ju helt enkelt ha lysande bra smak både du och jag.... :)

      Radera
  5. The miniaturist var verkligen en tjusig bok som jag också gärna vill läsa. Hoppas den kommer på svenska framöver. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättenyfiken på den. Måste läsa snart....

      Radera