2015-02-12

Uppdatering 2 #hyllvärmare2015

For more book fun, follow us on Pinterest :  www.pinterest.com/booktasticfun AND on Facebook :  www.facebook.com/booktasticfun


Så nu har det snart gått halva tiden av februari. Hittills ligger jag på 100 % hyllvärmare och det är jag väldigt nöjd med. För mig har utmaningen verkligen varit en inspiration till att läsa dessa gamla dammiga böcker. Nu är det i och för sig inte så att jag har läst massor, men två böcker är utlästa och den tredje blir förmodligen utläst ikväll, allra senast tidigt i morgon.

Hur går det för er andra. Jag tycker det verkar som om det hittills har gått bra för er, det jag har läst och sett. Jag lovar att jag snart ska försöka sammanställa hur många böcker som blivit lästa men jag har helt enkelt inte hunnit.

19 kommentarer:

  1. Jag är inne på min hyllvärmare nummer tre nu. Så härligt att bara fokusera på böcker som stått länge i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Ganska så befriande faktiskt och så skönt att äntligen få tummen ur.

      Radera
  2. Jag läste ut min tredje idag, så det känns faktiskt rätt bra. Tyvärr kommer det lite skolböcker emellan, men de böcker jag väljer själv har varit hyllvärmare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skolböcker är ett aber ibland. Knappt ens så att de räknas...

      Radera
  3. Jag är fortfarande på min tredje och har mycket kvar på den. Men den ska bli utläst innan månadens slut iaf:).

    SvaraRadera
  4. Jag har läst 100% hyllvärmare hittills. Dock endast en bok (kan tilläggas). Jag har kommit ca 20 sidor bok två. Eventuellt får jag nog skalomläsa den och en annan hyllvärmare för att få upp farten. Det bestämmer jag imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det skönt med lite slalomläsning. Det gör att det i alla fall känns som om man läser fortare.

      Radera
  5. 20 sidor i* bok två. Eventuellt får jag nog slalomläsa*... (;

    SvaraRadera
  6. Gått lite segt att läsa, men än så länge bara hyllvärmare (började på Robinson Crusoe i jan, läste ut i feb - men en hyllvärmare i alla fall)!
    Haft en del recensioner kvar sedan i jan som jag har publicerat, pga rexdatum. Inne på bok 2 (eller 3, om man räknar med Crusoe eller inte) och snart läst ut den! :D

    Säger som andra, att det är nice med att läsa bara hyllvärmare och koncentrera mig på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om att det är skönt att bara fokusera på hyllvärmare. Det blir lite inga ursäkter av det och då är det lättare att hålla både koncentrationen och intresset uppe.

      Radera
  7. Har läst totalt 7 böcker, varav 5 har varit hyllvärmare och håller nu på och läser just nu hyllvärmare 6 och 7.

    SvaraRadera
  8. Jag läste bara hyllvärmare i januari men nu när det gäller verkar bibliotekslånen ta över. Håller på med februaris första hyllvärmare nu iaf :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det bli. Men halv februari är ju kvar så några lär du väl i alla fall hinna med.

      Radera
  9. Jag har läst 10 böcker hittills och 9 av dem har varit hyllvärmare, så jag är riktigt nöjd än så länge. Tycker att det hela är superkul och är väldigt taggad på att läsa hela tiden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att det går så bra för dig. 9 hyllvärmare är väldigt imponerande.

      Radera
  10. Jag satsar på 100% hyllvärmare och det går bra. Har läst 7 böcker och är inne på min åttonde hyllvärmare :)

    SvaraRadera