2015-02-09

Jag svävar på små moln


Den där underbara känslan infann sig idag, känslan av att det finns hopp om framtiden. Känslan av att äntligen kanske det händer något även om det kommer ta lång tid till för att uppnå fullbordan.

Jag pratar om våren och vårkänslor. Idag i underbara Karlskrona har vi haft ca 10 plusgrader, solen har skinit från en klarblå himmel och inte en vind har jag märkt av. Vinterjackan som jag drog på mig i morse när jag gick till jobbet fick vid halv fyra när jag gick hem hänga lite över en arm. Inte en endaste gång idag har jag frusit.

Välkommen underbara, älskade, efterlängtade vår. Jag hoppas du är här för att stanna, men det är nog ganska så mycket önsketänkande. Men jag ska njuta så länge det varar....

(Helt obokrelaterat, men jag hoppas ni förlåter när det är om så underbara saker.)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var det. Och ikväll har varit lika skön den. Alldeles stjärnklart var det när jag var ute på min löprund så det blev njutning då också.

      Radera