2015-02-25

Eftersom och därför

Eftersom nu dagen inte riktigt blev som jag ville, eftersom jag inte riktigt kunde hämta ut det paket som enligt min mening lämnade på fel utlämningsstället. Och eftersom jag inte har någon bil hemma och därav inte kan ta mig iväg till stan, inte ens till Ica Maxi och eftersom jag inte kan få ut någonting av bokreans första dag och eftersom det känns som om det är sju år tills i morgon eftermiddag då jag äntligen kan åka och kolla böcker.

Därför får jag väl helt enkelt låta avundsjukan koka inombords och därför får jag väl helt enkelt sätta mig och läsa någon av alla de gamla olästa reafynden och därför får jag väl låtsas att jag helt enkelt har alldeles tillräckligt många vackra böcker och därför får jag intala mig att jag inte behöver en enda bok till alls.

Eftersom och därför är det synd om mig just nu.....

6 kommentarer:

  1. Haha! Men så långt är det väl inte till imorn? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är väl inte det, men det hade varit så roligt med lite bokrea idag...

      Radera
  2. Jag förstår dig. Hade nog känt likadant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog bara vi boknördar som förstår sådana här känslor. Dessutom känns det som om det alltid händer något just bokreans första dag som gör att jag aldrig kan få uppleva den.

      Radera
  3. Haha, och jag som sitter och småsurar över att en av mina beställda böcker inte kommit från cdon! Beställde två böcker därifrån, fått den ena men inte den andra! Sen att jag har varit på Akademibokhandeln och kunnat hämta ut mitt paket från adlibris bryr jag mig liksom inte om nu när jag fått böckerna... Min ena bok från cdon har inte kommit! Grrr...! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Det är surt, jag håller med dig. Mitt adlibrispaket kom ju redan för någon vecka sedan vilket var väldigt mysko, men det räknas inte. Det är ju nu det är bokrea.

      Radera