2016-11-14

Bokproblem

Ibland går böcker för fort att läsa.

Det kanske är ett himla korkat påstående, men just nu känns det så.
Det var ganska så sent - runt åtta - när jag läste ut The Hammer of Thor i går kväll. Då hade jag redan planerat att Körsbär i November av Maria Lang skulle bli nästa bok ut. En bok i förväg är bra att planera tycker jag, för då flyter läsningen på bra.

Så igår kväll påbörjade jag Körsbär i November. Problemet är att några timmar senare var den slut. Slut utan att jag hade hunnit tänka tanken på vad jag skulle läsa efteråt. Så nu är jag helt plötsligt utan planering. Det känns nästan som att vara boklös.

Så ibland kan faktiskt böcker läsa sig själva lite för fort.

I just finished my book today and I cannot find another one because none of them feel right.:

2 kommentarer:

  1. Förstår det problemet, men jag brukar undgå det genom idka slalomläsning, finns alltid en annan påbörjad bok att ta till när man har läst ut en. Körsbär i November var ett tag sen jag läste men minns att den var bra precis som de flesta andra av Lang, men det är lite lättläst och tar snabbt slut ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också ha lite slalomläsning igång, men helt plötsligt hade jag läst ut alla böcker jag hade påbörjade. Fyra böcker avslutade bara under helgen. Därav ännu mera problematiskt.
      Jag har inte läst jättemycket Lang - mer hållit mig till Christie. Men jag gillade den och kommer att läsa mera.

      Radera