2016-11-08

Top Ten Tuesday: Senast till min TBR

toptentuesday

Dagens lista kan man angripa på två olika sätt, böcker som den senaste tiden faktiskt fysiskt hittat hem till mig och hamnat på min fysiska tbr-hög. Eller så kan man tolka den som alla böcker jag senaste tiden läst/hört/sett om och känner att jag skulle behöva läsa - den så kallade önskelistan... Jag tror jag går på det senare alternativet. Eller jag kanske gör båda, eller....

Ten BooksI've Added To My To-Be-Read List Lately

1. Arton grader minus av Stefan Ahnhem - Den här bara måste införskaffas och läsas. Har älskat de tidigare delarna så kan inte vänta till jag har den här i min hand.

2. Uppstigningens brunn av Brandon Sanderson - Har länge väntat på att denna ska ges ut. Vad jag vet just nu är att den är framskjuten till december, och jag kan knappt vänta.

3. Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K Rowling - Och nu pratar vi givetvis om den illustrerade utgåvan. Hoppas på att få den i julklapp annars får jag väl inhandla den själv. Står högt upp på vill läsa listan.

4. Snöfall, mirakel och frusna hjärtan av Claire Sandy - Låter som en bok jag väldigt väldigt gärna vill läsa nu till jul. Vissa år har jag ett större behov av att läsa jullitteratur och i år är definitivt ett sådant.

5. Empire of Storms av Sarah J Maas - Nu är jag nästan i kapp med den här serien, bara senaste boken kvar och jag längtar efter att få läsa alternativt lyssna på den.

6. Crooked Kingdom av Leigh Bardugo - Det är väldigt oklart om huruvida jag kommer kunna vänta på att den här boken ska översättas. Jag menar första delen är ju precis nyöversatt och det betyder typ ett års väntan på del två. Igår hade jag gärna läst den för att vara helt sanningsenlig.

7. Black Widow: Red Vengeance av Margaret Stohl - Ytterligare en ganska så nyligen släppt amerikansk bok som behöver läsas. Den står definitivt med min önsketbr.

8. Onda flickor av Alex Marwood - Har läst två böcker av författaren men ännu inte debuten. Den står högt upp över böcker jag vill läsa och hoppas verkligen hinna med det snart.

9. Naondel av Maria Turtschaninoff - Denna bara måste läsas. Tyckte så mycket om första boken och har förstått att denna nästan är bättre. Vill läsa nu...........

10. En väktares bekännelse av Elin Säfström - Jag tror helt enkelt att det här är en bok precis i min smak. Sagoväsen i vår moderna värld. Vad kan bli fel liksom.

Det var tio titlar det och då har jag ändå begränsat mig lite grann. Jag hade säkert med lätthet kunnat få till 10 titlar till med imaginära framtida köp. F*n att jag numera går på bidrag och inte full lön.
Och bara för att det är roligt med listor - här kommer den fysiska listan också.

1. Gå vidare av Rainbow Rowell - hennes fantictionbok kom i lådan för någon dag sedan och den ser jag mycket fram emot att läsa. Faktiskt så kommer den att bli näst ut.

2. Uppdrag: Rädda julen av Cecilia Rihs - kom också förra veckan och den har jag redan visat här på bloggen. Kan ha smått påbörjat den och ska försöka läsa ett kapitel i taget i november istället för i december.

3. Falkens döttrar av Elvira Birgitta Holm - Denna dök helt plötsligt upp i brevlådan och så småningom ska nog den också bli läst. Kommer dock avvakta ett litet tag.

4. I ekens tecken av Bodil Mårtensson - Detta är tredje och sista delen i en serie som helt oväntat dök upp hemma hos mig. Eftersom jag inte läst tidigare delar så kommer boken att få vänta.

5. Ett mord annonseras av Agatha Christe - Den här är köpt för en femma på loppis och ett tillskott i samlingen.

6. Prövad oskuld av Agatha Christie - Precis som under femte punkten.

7. The girl on the Train av Paula Hawkins - Billigt loppisfynd som jag hoppas hinna läsa snart.

8. The Lakehouse av Kate Morton - Denna är ytterligare ett loppisfynd. Så småningom kommer väl denna också bli läst men just nu är suget inte jättestort.

9. Sedan du försvann av Morgan Mathson - Har fått hem som ett recex och har påbörjat den. Dock inte vid rätt tillfälle så därför har den blivit stående ett litet tag. Så småningom  kommer även denna bli läst.

10. Nevernight av Jay Kristoff - Faktiskt den enda titeln på den här listan som jag har köpt in till fullpris/nypris. Ser mycket fram emot att läsa denna. Spännande att se om jag hinner med den i år.

Så då blev det här till ett megalångt inlägg. Hoppas ni orkade läsa hela vägen till slutet.

8 kommentarer:

  1. Så Uppstigningens brunn är försenad? Sk-t också. Den väntar jag också på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den skulle väl kommit i oktober först men nu tror jag att den kommer i december. Kommer ihåg att det var lika dant med första boken. Jag väntade och väntade och den kom aldrig.

      Radera
  2. Jag tycker att det var roligt att läsa dina listor! Jag har precis beställt Harry Potter and the Chamber of Secrets till mig själv i julklapp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just HP boken hoppas jag på att få av syrran i julklapp. Fick första boken av henne samt att hon har köpt mig typ hela serien tidigare just i julklapp så det känns som ett ganska så givet kort att jag skulle kunna få den av henna.

      Radera
  3. Jag börjar bli lite sugen på någon "julbok" nu när de dyker upp lite överallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst några tidigare och det är ganska så mysigt att läsa dessa lite innan jul. De ger lite stämning.

      Radera
  4. En väktares bekännelser fick komma med även på min lista. Onda flickor av Marwood var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är hur sugen som helst på En väktares bekännelse och har så varit sen jag såg den första gången. Onda flickor är en måste-läsning med tanke på hur mycket jag har tyckt om de andra två böckerna av författaren.

      Radera