2016-11-30

Sammanfattning av november

Lizzie Mackay:     How can it be November already? How? How? How ...:

Det har blivit dags att sammanfatta lite vad jag läste under november månad. Det började bra och sen avtog läsandet för att tillslut heldö i slutet av månaden. Inte så konstigt och vi får väl se hur länge det där heldöa håller i sig. Så länge finns det i alla fall ljudbok.

Dessa läste jag i alla fall i november:

Bildresultat för offer utan ansikteBildresultat för advokaten grishamBildresultat för korpgudinnanBildresultat för korpgudinnanBildresultat för vi är enBildresultat för fångad meredith wildBildresultat för the hammer of thorBildresultat för körsbär i novemberBildresultat för nils och den blinkande stjärnanBildresultat för uppdrag: rädda julen

10 stycken blev det ändå i slutände och över lag har det varit väldigt hög kvalitet på böckerna jag läst. Lite bättre än alla andra skulle jag nog ändå vilja säga är Offer utan ansikte. Ahnhem har helt klart växt till en av mina absoluta favoritförfattare trots att jag bara läst två böcker av honom. Men så bra dessa två har varit.

Om man ska jämföra lite med vad jag planerade att läsa så har jag inte fått in så där väldigt många titlar men den beror mest på att det dykt upp så himla mycket recensionsexemplar under månaden. 7 av 10 böcker är recex och det är ju himla trevlig måste jag säga.

Utifrån mina litterära mål:
  • Olästa böcker i hyllan har faktiskt ökat något under månaden. Som sagt mycket recex som trillat in och som jag inte riktigt hunnit med att läsa än. Förra månaden var det 103 nu är det 106 stycken. Ingen jätteökning och förhoppningsvis hinner jag ner till 100 ändå innan året är slut. Men oavsett så har jag gjort jättebra ifrån mig i rensandet och läsandet av hyllvärmare.
  • En serie är avslutad i och med att jag läst sista delen om Turid av Elisabeth Östnäs.
  • Sarah Crossan och Lena Forsaeus är nya bekantskaper för mig när det gäller författare.
  • Inte rensat ut en endaste bok ur bokhyllan den här månaden men det behövdes inte heller
Utifrån mina utmaningar:
  • Boktolvan låtsas vi om som om den inte finns tycker jag.
  • Vet inte om jag återknutit någon bekantskap från min lista den här månaden. Men jag tror inte att jag gjort det.
  • Jag har inte heller rest så mycket den här månaden. Befunnit mig mest i Sverige för en gångs skulle men USA och Irland har också blivit besökta. Men där brukar jag befinna mig ganska så ofta.
  • Kaosutmaningen är redan avklarad.

2 kommentarer:

  1. Kommer inte heller att klara boktolvan(i år igen) :) Så jag håller med. Den trollar vi bort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser så många nya författare varje år så det känns egentligen inte som om Boktolvan spelar någon större roll. Nästa år ska jag inte ens ha med den som utmaning.

      Radera