2016-11-03

Veckans bokbloggsfråga: v 44

Veckans bokbloggsfragaDen här veckans fråga hos Barnboksbloggen är lite lättare att svar på vilket känns skönt. Här krävs ingen eftertanke, inget utlämnande känslomässigt utan rakt på sak.

Här hemma viks det inte några hundöron längre. Jag kunde göra när jag var yngre men den fula ovanan har jag slutat med för länge sedan. En period någonstans i slutet av tonåren början av tjugo då använde jag mig av vad jag allra först hittade - ett godispapper, ett kvitto, en hårsnodd eller ett kuvert för att använda några exempel. Nu för tiden används nästan helt uteslutande bokmärken. Det är inte på något sätt några fancy bokmärken utan de flesta är faktiskt reklambokmärken som jag har fått från Book depository, olika förlag på bokmässan eller liknande. Jag har ett bokmärke som jag har virkat själv som är ganska så fint att titta på men som jag aldrig använder av någon anledning och så har jag något enstaka magnetiskt bokmärke men det är jag också dålig på att ta fram. Det är bättre med det där som är riktigt platt. Det bästa med min bokmärkeskollektion skulle jag nog vilja säga är burken de står i för den är väldigt snygg.

Här kommer några bilder, men som sagt det är inte sådär värst mycket att visa upp....


Så där fick ni ett litet urval. De längst ner hade jag helt glömt bort att jag hade och det är helt enkelt fina bilder jag hittat på nätet som jag sedan skrivit ut, klippt ut och laminerat. Enkelt och lite roligare än de andra jag har.





10 kommentarer:

  1. Fina bokmärken! Jag virkar inte själv, men får kanske be mamma att göra ett till mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många år sedan jag sist fick för mig att virka. De blev himla söta, men ärligt talat så är jag dålig på att använda dem.

      Radera
  2. Jättefins bokmärken! Jag tycker mest om damerna längst ner, de är jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De jag "gjort" själv. De övriga är väl helt ärligt inte så märkvärdiga enligt min mening. Men det är kul att fixa och trixa lite själv.

      Radera
  3. Efter att ha sett lite fina bokmärker så blir jag sugen på att ha lite jag också, att fixa en egen med bild sådär verkar hanterligt och gör det lite roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man sugen när man ser alla fina bokmärken den här veckan. Göra själv är ju dessutom lite extra roligt.

      Radera
  4. Många fina bokmärken! Jag har också ett virkat bokmärke. Det hör till ett av mina favoriter faktiskt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara virkat, jag tror aldrig att jag verkligen har använt det som bokmärke. Kanske borde prova.

      Radera
  5. Ser ut som en fin liten samling det där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För mig fyller den mest sin funktion och det är ju tur det.

      Radera