2016-11-15

Top Ten Tuesday: Vad du vill med film


Det är tisdag och då ska det pillas ihop en liten lista med The Broke and the Bookish är tanken. Den här veckan får vi i uppdrag att sätta ihop en valfri lista över filmer och efter en hel del funderande så kommer jag att lista mina 10 bästa Disney-klassiker.

1. Skönheten och Odjuret
2. AristoCats
3. Basil mus
4. Pocahontas
5. Alladin
6. Lilla Sjöjungfrun
7. Peter Pan
8. Robin Hood
9. Ratatouille
10. Djungelboken

Där finns många, många fler som jag verkligen älskar men jag tror nog att dessa är topp tio. Och faktiskt i någorlunda just den ordningen som jag har tagit med dem.

4 kommentarer:

  1. Jag har nog faktiskt sett alla där, men inte den nya Djungelboken dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den nya Djungelboken har jag inte heller sett, men den gills inte riktigt. Jag är en riktig Disneynörd och har sett alla dessa filmer massor av gånger.

      Radera
  2. Jag är en riktig Disney-fantast! Ha sett alla dina och Skönheten och Odjuret, Aristocats, Pocahontas, Robin Hood och framför allt Aladdin är också suveräna.Alladin på engelska med Robin Williams som anden är så bra!.Men jag skulle nog haft med Tarzan på listan och Lejonkungen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också Disney-fantast. Lejonkungen var jag sådär till att den kanske skulle putta ut Djungelboken. Tarzan har jag däremot bara sett en gång tror jag och var inte jätteövertygad om. Men listan kunde som sagt gjorts längre, Askungen, Bernad och Bianca, Pongo och de 101 dalmatinerna. Det finns så många bra...

      Radera