2016-11-20

Några tankar en söndag


 :
  • Även om mycket är drygt just nu så gäller det att försöka fokusera på ljusglimtarna. Min godistomte berättade jag om i går och den tillsammans med gårdagskvällens kroppkakekalas får bli veckans höjdpunkt.
  • Som jag har nämnt lite tidigare i veckan så verkar det som om läslusten har flugit sin kos helt fullständigt. Egentligen handlar det nog inte så mycket om läslusten, utan om att jag är fruktansvärt rastlös hela jag. Jag har helt enkelt inte ro att sätta mig ner och läsa. Det går inte. Konstigt nog verkar filmer och serier och dokumentärer fungera väldigt mycket bättre. Så jag tar vad jag kan och ligger helt enkelt raklång i soffan och kollar.
  • Idag har jag upptäckt The Crown på Netflix. Än så länge har jag sett tre avsnitt och tycker mycket om den än så länge. Passar en historienörd som jag. Däremot är det lite svårt att sätta sig in i alla de situationer som uppstår. Jag tror faktiskt att vårt eget kungahus är en aning mer liberalt än vad det engelska är. I alla fall så får jag lite den känslan när jag tittar. I och för sig så rör det sig om ett kungahus i historien som i och för sig lever kvar fortfarande. Ska försöka återkomma med mer tankar om handlingen när jag har sett klart första säsongen.
  • Jag sa att det inte går så bra att läsa. Lyssna fungerar i alla fall hyfsat fortfarande och det är ju tur det. Lyssnar för tillfället på Vågspel av Ann Rosman. Som vanligt är det spännande och bra när den författaren är inblandad. Hoppas bara jag hinner lyssna klart på den snart.
  • Tyvärr måste jag erkänna att i och med att läslusten lite är borta så drabbar det även bloggen. Jag vet att det har kommit upp typ två inlägg varje dag ändå, men det jag skriver känns ganska så oinspirerat och jag får vissa dagar mer eller mindre tvinga mig att sätta mig ner och skriva. Jag tänker dock ta det som det kommer. Det finns ju liksom inget tvång på att uppdatera två-tre gånger per dag. Just nu får allt bara bli som det blir och så hoppas jag på att snart komma ut som en ny människa. En mamma....
Nu ska jag göra mig lite kvällmat och sen fortsätter mitt tv-serie tittande. Ha det bäst...

2 kommentarer:

  1. Läslusten kommer tillbaka men under tiden är det väl utmärkt att lyssna på böcker och se filmer och tv-serier i stället. Ta det lugnt!

    SvaraRadera
  2. Förr eller senare kommer läslusten tillbaka. Bara att vänta tills dess och njuta av annat under tiden.

    SvaraRadera