2016-11-13

Några tankar en söndag

Artist unknown:
  • I och med snön och kylan som hittat hit så har även lite andra krabater gjort det. Härom dagen berättade jag om en där lilla musen som hittat in hemma hos oss. Inte så trevligt! Bättre är det då med de där små domherrarna som jag just nu kan sitta och titta på utanför fönstret. Det är något allra speciellt med just domherrar för de symboliserar vinter och jul för mig och det är inte så ofta man ser dem här hemma. De får helt enkelt symbolisera den här veckans bästa.
  • Läsandet går bra nu. Har hunnit med massor av böcker den senaste veckan och har läst ikapp mig någorlunda på alla recensionsexemplar. Det känns skönt. Nästa bok kommer att bli något från bokhyllan och lite sugen är jag på att läsa Körsbär i November av Maria Lang. Först och främst just för att den behöver läsas i november.
  • Längtar, längtar, längtar... just nu är det ärligt talat inte så mycket annat i huvudet.
  • Det kan ju vara så att jag i början av veckan bakade lussekatter. Uppenbarligen bakade jag en på tok för liten sats och måste snart baka en till. Alltså - hur kan något vara så gott så man själv nästan äter upp en hel smet på en veckan. Skulle behöva en frysbox i källaren så man i alla fall fick anstränga sig lite innan man hämtade upp bullar för tining. Då hade kanske latheten fått vinna någon gång i bland.
  • Det här med slalomläsning funderar jag på ibland. Varför blir det så att man i vissa perioder kan hålla på att läsa hur många böcker som helst samtidigt, medans det vid andra tillfällen enbart blir så att man läser en bok. Just nu tror jag i och för sig mycket beror på att jag inte kan sitta så långa stunder i läsfåtöljen utan tvingas läsa liggandes i sängen. I sängen tycker jag det är jobbigt att hålla i en fysisk bok och därför blir det e-bok i sängen medans jag fortfarande vill ha en fysisk i fåtöljen. Sen kan det i och för sig ha och göra med att det är många böcker som lockar samtidigt. 
Nu får det vara bra med blogg för den här veckan. Nästa vecka kommer i alla fall bjuda på en del recensioner och sen har jag faktiskt ingen aning. Ha det bäst...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också mycket om domherrar, de är så otroligt vackra och juliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är de verkligen. Som en liten färgklick i vardagen.

      Radera