2015-04-28

Alla häftiga oknytt

Ibland är det helt fantastiskt vad några lättlästa, spännande barnböcker kan göra för läslusten. Jag lånade ju hem del 1 & 2 i Spiderwick Chronicles igår på biblioteket. De två är redan utlästa och snart är tredje delen också slut (eftersom jag var tvungen att låna resterande delar idag). Nu känner jag att kanske har jag äntligen hittat tillbaka till läslusten, jag vill i alla fall inget hellre göra än att läsa vidare om Jared, Simon och Mallory och alla småknytten. Sen är det ju inte helt fel att titta på alla fantastiska illustrationer.

"Common House Brownie" from "Arthur Spiderwick's Field Guide to the Fantastical World Around You" illustration by Tony DiTerlizzi.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja de är helt fantastiska. Jag hade lätt kunnat rama in illustrationerna och pryda mina väggar med dem.

      Radera
  2. Jag började precis matratonläsa Spiderwick serien och känner ett så otroligt stort ha-begär av Fälthandboken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi ungefär på samma våglängd. Jag läste igår kväll ut sista delen i Spiderwick och känner samma begär som du. Får i alla fall ta och kolla upp om den finns på biblioteket på måndag.

      Radera