2015-04-11

Någonting hade hänt!

Idag har jag varit på loppis. Aha tänker ni, en massa nya spännande böcker då. Nix, svarar då jag, inte en endaste enda. Det kan bero på en hel mängd saker men faktum är att hyllorna på min favoritloppis helt enkelt gapade tomma. Okej då, inte helt tomma men faktiskt, på riktigt, nästan helt tomma. Trots detta så slängde jag (givetvis) ett öga på urvalet och där var ingenting som lockade. Inte heller var jag faktiskt (hör och häpna) en sugen på att köpa böcker. Jag måste helt enkelt vara på väg att bli sjuk. För det kan ju absolut inte vara så att jag inser att jag har massor av böcker som behöver läsas. Nästan så att jag har lite dåligt samvete över alla olästa stackare.
Konstigt nog hittar jag knappt någonting i mina egna bokhyllor som lockar för tillfället, detta trots massor av läsning. Jag tror faktiskt helt enkelt att de fyra senaste böckerna jag läst har varit så otroligt bra så jag helt enkelt vill leva kvar i de böckerna lite. Kanske framför allt böckerna om Olympens hjältar. Hade gärna läst del tre nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar