2015-04-27

På tal om The Secret Garden

The Secret garden eller Den hemliga trädgården som den heter på svenska är ju en riktigt klassiker. Som sådan har den ju bytt utseende en helt del genom åren. Jag blev lite sugen på att kolla in snygga omslag jag kan hitta. Det som står i min bokhylla är:


Andra snygga omslag jag hittat är:


2102881103077211299241663596

Sen har vi några svenska omslag:


Det här är helt klart bara ett urval. Vissa omslag är riktigt snygga, andra kanske inte riktigt lika mycket... Nu hoppas jag bara på att innehållet är bra, vilket jag tror och hoppas. Ska bara hitta ro och läsa den.


6 kommentarer:

  1. Många fina omslag på samma bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väldigt många, men temat på boken är som gjort för att bli vackert.

      Radera
  2. En bok med otroligt många omslag :D jag har dendär beigefärgade i hyllan, ännu oläst dock

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte mycket om boken och det kommer förmodligen vara en sådan bok jag kan läsa om någon gång i framtiden.

      Radera
  3. Visst är väl de flesta av omslagen ursnygga? Jag velade som tusan när jag skulle välja vilken bok jag skulle skicka dig i bokpåsen... Det blev tillslut den på samma gröna tema som de andra sakerna du fick (och det var mer eller mindre det som tillslut fick bli det avgörande!)!

    Vad trevligt att se att det blev en bok att uppskatta (och visst tar vissa böcker mer tid (de kräver det!))!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen nöjd med valet du gjorde. De är riktigt snyggt.

      Radera