2015-04-26

En smakebit på søndag: Dubbelspel


Så var det dags för söndag igen och i och med det så ska jag bjuda er på en liten smakbit av vad jag läser. Det är som vanligt Flukten fra virkeligheten som ligger bakom detta trevliga påfund.

Det går ganska så trögt med läsandet för tillfället men påbörjade böcker saknas inte. Dagens smakbit kommer därför att komma ur Dubbelspel av David Baldacci, en författare man alltid kan ta till när det går lite trögt för jag vet att han levererar. Boken i fråga handlar om att presidentens frus brorsdotter har blivit kidnappad. Privatdetektiverna Sean King och Michelle Maxwell har blivit anlitade för att luska lite i problemet, eftersom King på något sätt känner presidentens fru. Men ledtrådarna är inte många och samtidigt är det ett stort medieuppbåd krig händelsen som inte gör det enklare.
Smakbiten är hämtad från sida 54.

Michelle lämnade sin pistol i det lilla låsta säkerhetsskåpet i bilen. Hon hade ingen lust att sitta i federalt fängelse de kommande åren och fundera på varför hon försökte ta sig in i Vita huset med ett laddat vapen.
De hade skakat av sig reportrarna som varit utanför deras kontor, fast den satsningen hade slitit hårt på bildäcken och en av reportrarnas bilar hade brakat rakt in i en parkerad minibuss under den korta jakten. Hon hade inte stannat för att hjälpa till.
De gick in genom besöksingången och blev visiterade och skannade med säkerhetskanner. De trodde att de skulle bli förda in i Vita huset, men blev förvånade när en av agenteran som var där sa:
"Följ med här."
De knuffades in i en limousine som stod och väntade utanför ingången. Den körde iväg direkt efter att dörrarna hade stängts.
Sean sa till föraren: "Vart i helvete är vi på väg?"

24 kommentarer:

  1. Verkar spännande. Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut att den kan bli spännande, Baldaccis böcker brukar kunna bli det.

      Radera
  2. Verkar inte dum alls. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Verkar som en spännande bok! Jag har inte läst något av honom, men jag funderar på att göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Jag har läst massor av hans böcker (dock inte alla) och tror inte att jag har blivit besviken någon gång.

      Radera
  4. Tack för smakebiten, verkar vara en bra bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut den kan vara bra bara jag tog mig lite tid att läsa den. Jag är för slö med läsandet just nu....

      Radera
  5. Tack för smakbiten. Baldacci brukar vara lättläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar han definitivt och denna är inget undantag. Det hade varit utläs idag om jag bara satt mig för att läsa.

      Radera
  6. Verkar vara en spännande bok. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Baldacci har jag lite svårt för. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara. Jag gillar honom däremot väldigt mycket!

      Radera
  8. Helt enig i at David Baldacci alltid leverer. Han og Michael Connolly er forfattere jeg kan ty til når jeg ikke finner noe annet :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär den anledningen jag har för att jag plockade upp denna boken just nu. Jag vet vad jag får liksom. Trevlig söndag!

      Radera
  9. Läste en Baldacci för ganska många år sedan, men gillade inte. Så därför köpte jag första delen i Kamelklubben, som jag dock inte har läst än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kamelklubben tycker i alla fall jag är riktigt bra så jag tycker absolut du ska ge den en chans.

      Radera
  10. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  11. Spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten och ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera