2015-03-27

Bokbloggsjerka 27-30 mars

Fredag och sovmorgon och jag sitter och bråkar med mig själv om jag ska fördärva den nyklippa frisyren genom att ge mig ut och springa eller inte. Vilka problem man kan ha, men jag är faktiskt ganska så snygg i håret för tillfället.
Medans jag debatterar med mig själv så ska jag passa på att ge er ett svar på veckans bokbloggsjerka. Denna vecka undrar Annika:

Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Svar nej, det är absolut inte bara hon. Jag har två väldigt tydliga exempel själv. Ett har jag till och med skrivit om på bloggen tidigare och det är Logan i serien om Veronica Mars. Jag föll pladask och var vansinnig på Veronica och Logan för att de var så fruktansvärt veliga. Mer om det kan ni läsa här.
En annan förälskelse jag har haft är Ranger i böckerna om Stephanie Plum av Janet Evanovich. Jag drogs (och dras ofta till) the bad boy och just Ranger var i en klass för sig. Sen när filmen kom (One for the money) som blev jag vansinnigt besviken.

Jason Dohring Picture

30 kommentarer:

  1. Veronica Mars och Logan är två trevliga karaktärer =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag med. Barnsligt förtjust i dem.

      Radera
  2. Jag har inte läst någon bok om Stephanie Plum även om jag är väldigt sugen på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Väldigt underhållande böcker, även om kanske inte handlingen alla gånger är den absolut bästa.

      Radera
  3. Jag har faktiskt lite svårt att komma ihåg vem Logan var i serien... var det den rika killen? I så fall gillade jag inte honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var väl rika i stort sätt hela bunten. Det var han som hade en skådespelare till farsa.

      Radera
  4. Om du gillar Veronica Mars, håll ögonen öppna efter iZombie, Rob Thomas nya serie. Liv är i princip Veronica med blekare hudton...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske man skulle ge det en chans då fastän jag är väldigt anti zombies.

      Radera
  5. Jag är allergisk mot den där typen av charmiga bad boys, de är alldeles för vanliga i levande livet och har det alldeles för ofta alldeles för enkelt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag faller pladask för dem nästan varenda gång. Det är helt klart min sak inom litteraturen. I verkligheten däremot vet jag inte så noga om det stämmer.

      Radera
  6. Oj hur kunde jag glömma Logan och Veronica!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt hjärta klappar definitivt lite extra för Logan.

      Radera
  7. Visst skulle man kunna göra en lång lista, det vore inte så svårt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte svårt alls. Kanske hade varit något att ta tag i.

      Radera
  8. Jag kärar inte ner mig så lätt.. är kanske svårflirtad! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör det å andra sidan alldeles för lätt. Men så länge det bara är fiktiva karaktärer så kan det väl gå an.

      Radera
  9. Har läst någon bok av Evanovich men fastnade aldrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har suttit och skrattat högt åt dessa böcker. Helt klart bland det roligaste jag läst.

      Radera
  10. Härligt att vara nyklippt, vardagslyx. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt. Älskar känslan. Synd bara att jag inte gör det oftare än ca 1 gång om året.

      Radera
  11. Jag tror att det är ganska vanligt att ta karaktärer till sitt hjärta av olika själ.

    SvaraRadera
  12. Det var inga jag var bekant med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Listan kunde gjorts längre men det här är två karaktärer som jag fallit ganska så pladask för.

      Radera
  13. jag lägger Evanovitch till läslistan. Veronica Mars har jag inte sett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska lägga Evanovich till läslistan. Så fantastiskt rolig...

      Radera
  14. Evanovitch har jag länge varit sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är absolut värd att prova. Riktigt rolig författare.

      Radera