2015-03-22

Några tankar en söndag: v 12


The perfect life: a roaring fire with a cup of tea and a good book.

  • Detta, precis som förra, har varit en vecka full av böcker. Det känns som om jag knappt gjort annat än att läsa, men lite annat tror jag mig ha hunnit med. Men vad det gäller läsningen har jag i alla fall läst ut 3 böcker och ett seriealbum plus att jag har kommit ungefär halvvägs in i en fjärde bok. Helt klart godkänt.
  • Några recensioner har det bjudits på den här veckan. Jag har recenserat Den lyckligaste dagen av Nora Roberts, I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck och Den unga eliten av Marie Lu. Den sistnämnda boken är utan tvekan den bok jag tyckt bäst om. Men vad det gäller recensioner så tog jag faktiskt mig i kragen i lördags, så nu har jag ett antal recensioner som bara ligger och väntar på att bli publicerade. Kommer dock sprida ut dem lite.
  • Solen har visat sig den här veckan, på alla möjliga sätt. Det är så skönt, så skönt, men lite ledsen måste jag ändå erkänna att jag blev i går när jag sitter vid datorn och ser att det helt plötsligt snöar. Nu är jag inställd på vår och det är inget annat som gäller. Har till och med beställt mig själv en ny vårjacka idag.
  • Denna veckan har jag också publicerat ett inlägg inför bokbytet som Boklusen håller i nu i vår. Dessutom har jag haft en hemlig bokvän som har tittat in på bloggen och lämnat en liten kommentar. För att underlätta för bokvän, för mig själv och för att det är roligt att skriva listor har jag påbörjat det gedigna arbetet med att föra över alla böcker jag äger på någon form av lista här på bloggen. Den är som sagt påbörjad men det kommer att ta tid att slutföra den. Tur att jag tycker det är roligt, annars hade jag tröttnat för länge sedan.
  • Jag har också under veckan nördat ner mig i fler Harry Potter relaterade prylar jag skulle vilja ha. Det hade lätt gått att beställa hur mycket grejer som helst. Det är kanske tur att vissa sidor inte fraktar till Sverige. Hade kunnat bli väldigt dyrt då.
  • Denna veckan har jag druckit på tok för mycket te. Det går faktiskt! Fast det är ju så gott så jag lovar ingen bättring.

Ha en fantastisk avslutning på den här veckan nu allihopa så syns vi nästa vecka. Jag lovar fler recensioner, kanske någon lista och förhoppningsvis massor av läsning.

2 kommentarer:

  1. Finns det något som heter för mycket te? Te kan det väl aldrig bli för mycket av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tveksamt! Men jag har nog uppnått gränsen denna veckan. Bara idag har jag druckit minst tio koppar och lär hinna med ett par till ikväll.

      Radera