2015-03-11

Positivism kommer med våren


Sarolta Ban

Just nu känns det bra. Jag lyckades faktiskt läsa ut The Assassin's Curse av Cassandra Rose Clarke igår kväll och hann till och med börja några sidor på nästa bok, vilket blev I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck. Så nu är jag igång med recensionsexemplaren. Inser att min läslista för mars inte kommer att hållas speciellt bra men det gör mig inte så mycket för jag har massor av spännande böcker att ta mig an nu den närmsta tiden. Parallellt läser jag dessutom lite då och då små noveller ur Tove Janssons Det osynliga barnet och efter två noveller lovar det att bli hur bra som helst. Dessutom helt perfekt att läsa under en rast på jobbet.

Sen är det här absolut ingen sportblogg men någon stans måste det noteras (haha, det står över hela facebook och säkert massor av andra ställen också) att igår kväll gick hemmalaget Karlskrona Hockey Klubb (KHK) vidare till SHL. Nu är jag inte alls intresserad av hockey men kommer man från en stad som kanske inte har haft mega idrottsframgångar så är det här absolut en nyhet värd att noteras och lite kul är det. Mycket kul om man frågar maken.

Dessutom skiner solen så bättra kan ingenting bli just nu.

2 kommentarer:

  1. Grymt bra gjort av KHK! Jag gillar hockey och följer det mycket. Ser fram emot mötena mellan Växjö och KHK :)
    Laget i mitt hjärta är dock Tyringe (kvalar just nu till div 1)

    I vargavinterns land verkar riktigt bra, Vargnatts bokhylla pratade om den och det lät intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också ganska höga förväntningar på I vargavinterns land. Tänkte att jag skulle sätta mig ett par timmar idag och läsa i den, nu när jag ändå slutade tidigt.

      Radera