2015-03-28

Stiltje...


Or like me, just keep the books and slowly accumulate in an attempt to read every book on the planet.


Usch, nu har det hänt. Efter att ha haft två månader då läsningen bara har gått i medvind så har jag helt plötsligt hamnat i någon form av stiltje. Nej, jag skulle verkligen inte vilja kalla det en lässvacka eftersom jag denna veckan har läst ut två böcker, men jag vet helt enkelt inte vad jag ska plocka upp och läsa härnäst. Jag har idag provat med lite The Secret Garden, lite Jag ger dig solen, lite Mördaren ljuger inte ensam och lite allmänt kollande i bokhyllorna. Det finns helt enkelt ingenting som lockar jättemycket. Det är nog helt enkelt för att alla måste-läsa-böckerna (rec ex) tog slut så nu kunde jag välja mer fritt och då kan jag helt enkelt inte välja. Problemet är nog prestationsångest. Jag vill välja en bok som jag kan läsa ut i mars eftersom det inte hade gjort något att förbättra statistiken ytterligare. Fjantig man är.

Men men, får väl helt enkelt ta och hitta på något annat en stund så blir det nog bättre framåt kvällen.

2 kommentarer:

  1. Visst är det irriterande när man skulle vilja läsa något men hittar inte den där boken som passar ens sinnesstämning just då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fruktansvärt irriterande. Det är ju inte precis så att det saknas böcker....

      Radera