2015-03-15

Några tankar en söndag


.
  • Så då var snart denna vecka till enda och vilken vecka det har varit läsmässigt. Sedan förra söndagen har jag läst ut tre böcker och kommit en bra bit in på en fjärde och förmodligen hinner jag ytterligare en bit in under kvällen. Samtidigt känns det som om jag faktiskt gjort andra saker än att läsa. Jag har fått passa systersonen vid ett par tillfällen, har hunnit motionera en hel del men framför allt har jag säkert tvättat över 10 maskiner tvätt sedan i torsdags. Vad tyder det på kan man ju undra. Två saker framför allt - att jag är för dålig på att tvätta och att jag faktiskt, trots en rensning, har på tok för mycket kläder.
  • Jag har också under veckan insett att jag måste ta tag i och lyssna klart på tredje delen i Saga om is och eld serien av mr Martin och att jag som vanligt ligger på tok för långt efter med min recensionshög. Jag har några recensioner skrivna som ligger och väntar på publicering och idag har jag skrivit två recensioner på recex som har recensionsdatum nästa vecka. Trots detta är jag långt efter. Men snart så kanske....
  • Jag har under veckan som gått enbart införskaffat 5 böcker. Det känns nästan som ett rekord. Till mitt försvar är enbart två av dem köpta och de andra tre är recensionsexemplar. Ytterligare en sak till mitt försvar är faktiskt att två av böckerna dessutom redan är lästa och en tredje påbörjad. Heja mig! (Eller inte.)
  • Inför nästa vecka hoppas jag på samma läsflyt. Samtidigt måste jag komma igång lite mer med min träning för denna veckan. Långa promenader utlovar jag mig själv nästa vecka så jag någon gång innan 12 april kan lyssna ut på Svärdets makt. 

2 kommentarer:

  1. Flott ukesoppsummering! Snart fire bøker er utrolig bra. Jeg har lest knapt en ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har det inte varit några jättelånga böcker men det är helt otroligt ändå. Man skulle kunna tro att jag inte har gjort något annat men jag har faktiskt jobbat också. Hoppas det fortsätter...

      Radera