2015-03-16

Den lyckligaste dagen av Nora Roberts



Att driva I nöd och lust tar mycket tid för Parker. Den framgångsrika bröllopsagenturen kräver och samtal mitt i natten från hysteriska blivande brudar tillhör inte ovanligheterna. Samtidigt ska hennes tre bästa vänninor och kollegor också gifta sig snart så att det kommer in en man i hennes liv har hon inte riktigt tid med. Även om tiden fanns så är ju kanske inte Malcolm Parkers typ. Visst är han snygg, men också våghalsig, kör motorcykel och är väldigt tillknäppt om sitt eget liv. 


Den lyckligaste dagen

Det här är fjärde och sista delen i Bröllopskvartetten och ska jag vara ärlig så är det ganska så skönt att den nu är avslutad. Detta var absolut inte den sämsta boken i serien, men å andra sidan så har jag läst betydligt mycket bättre böcker av Roberts. Vi kan väl nöja oss med att säga att det blir lite gör sött och lite för förutsägbart.
Trots det kan jag inte låta bli att tycka lite granna om boken. Jag tror helt enkelt det beror på när man läser boken. Rätt humör krävs definitivt och just när jag läste denna ville jag ha något väldigt lättsmält och snabbläst och jag läste halva boken under en förmiddag ute i skogen. Då passade den jättebra.

3 anledningar till varför Den lyckligaste dagen är värd att krypa upp i fåtöljen med:

1. Behöver man ha lite kärlek i sitt liv så är det här den perfekta boken. Det är heller inte någon komplicerad kärlek utan det handlar istället om att flicka möter pojke. Flicka och pojke har sex. Flicka och pojke blir kära i varandra. Ungefär så.

2. Man måste ändå applådera Nora Robert. Hon är världens mesta författare, med över 200 böcker skrivna och 400 miljoner exemplar sålda. Det betyder ju helt klart att hon verkligen kan skriva och hon säljer. Sen är kanske inte den här boken den mest välskrivna men det fungerar ändå.

3. Denna serie är perfekt när man planerar bröllop. Jag började på serien när jag planerade mitt så vill man ha inspiration så rekommenderar jag den varmt, även om mycket är lite väl amerikanskt.

Den lyckligaste dagen får 3-/5 i betyg av mig.

De övriga böckerna i serien heter Som en drömbild, Doft av rosor och Ögonblick att minnas.

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt skaffat några Nora Roberts-böcker. Var ett bra tag sedan jag läste någon senast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nora Robert är tyvärr ganska så ojämn som författare tycker jag. Jag har läst vissa böcker som jag tyckt jättemycket om medans vissa jag inte gillat alls. Men det är kanske inte så konstigt när hon har gett ut över 200 böcker.

      Radera