2015-03-02

Nytt i hyllan: Februari del 2

Så då var det dags att visa resterande böcker som har inkommit i februari. Jag saknar fortfarande ett paket från cdon och lösningen på det verkar inte helt enkel. Men, men, det tar vi en annan gång.

Här är i alla fall mina bokreaböcker och ett väldigt trevligt recensions exemplar.

Inte flera mord!Farligt att förtäraMördaren ljuger inte ensamRosor, kyssar och döden (e-bok)Tragedi på en lantkyrkogård (e-bok)En skugga blott (e-bok)

Jag har inte läst så många Lang deckare innan, men planerna har alltid funnits där. När de sedan är så här snygga kan jag helt enkelt inte låt bli. Jag bara måste ha dem allihopa. Det är nästan så jag dreglar måste jag erkänna...

The Daylight Gate (inbunden)

Jag vet egentligen inte så mycket om den här boken, mer än att baksidestexten lät intressant och den kostade 15 kronor. Där var jag såld ( eller rättare sagt boken ). Sen var det faktiskt ett plus att det visade sig vara en kort bok som kommer gå fort att läsa ut.

Hämnaren (pocket)

Jag har läst de fem tidigare delarna och gillat så för 39 kronor var det inget svårt val. Jag han knappt reflektera över hur den hamnade i kundkorgen.

Lögner (e-bok)

En Lee Child bok jag ännu inte läst. Där krävs inte jättemycket tankeförmåga heller. Det var länge sedan jag läste något om Jack Reacher så de ska bli kul att göra det igen ( någon gång i framtiden ).

Den lille prinsen (inbunden)

Helt otippat låg den bara där i brevlådan en vacker dag. Ett oefterfrågat recex som jag defintivt kommer att läsa snarast, förmodligen redan i morgon. Alltid trevligt med överraskningar och den här överraskningen stod Modernista för. Tack så mycket...

Nu är det så att vi förmodligen kan konstatera att jag inte under några omständigheter behöver några mer böcker. Men å andra sidan kommer nu mars månad med så många spännande utgivningar så helt stop kan det helt enkelt inte bli. Men väldigt restriktiv måste jag helt klart vara. Och så får jag hoppas på en riktigt bra läsmånad i mars också.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det tycker jag också och jag vill läsa allihopa samtidigt.., Som vanligt!

      Radera
  2. De där böckerna av Maria Lang är jag så sugen på och har sett på rean, men tyckte jag hade tillräckligt med böcker som det är så jag valde bort dem. Men nu börjar jag ångra mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är grymt snygga och det känns som böcker man inte behöver stressa med att läsa. De är alltid lika aktuella och man kan ta en lite pö om pö så de står inte ivägen.

      Radera
  3. Maria Langs böcker är verkligen fina! Men jag är inte så sugen på att läsa dem så tyvärr får de vara kvar i affären för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill läsa dem. Jag har läst några tidigare som jag definitivt har gillat.

      Radera
  4. The Daylight Gate är en helt fantastiskt bra bok! Avundas dig som har den framför dig fortfarande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande. Ser fram emot att läsa den.

      Radera