2015-03-03

Top Ten Tuesday


Mina favoriter de senaste tre åren är det dags att presentera, i enlighet med The Broke and the Bookish's önskningar. Med andra ord så håll ögonen öppna för riktigt bra boktips. Dessutom måste jag be att få påpeka att jag inte hade högsta betyg i matte.

1. Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones
2. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
3. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alires Saénz
4. En man som heter Ove av Fredrik Backman
5 Utvandrarserien av Vilhelm Moberg
6. Jellico Road av Melina Marchetta
7. Harry Potter serien av J.K Rowling
8. Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
9. Sagoberättaren av Antonia Michaelis
10. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
10. Boktjuven av Markus Zusak
10. Muminpappans memoarer av Tove Jansson
10. The Lumatere Chronicles av Melina Marchetta


16 kommentarer:

  1. Många bra boktips här, tack. En del som jag läst, de andra finns på min TBR-lista :)

    SvaraRadera
  2. Där är det några bra som jag läst och några som jag vill läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra böcker allihopa enligt mig, på en mängd olika sätt.

      Radera
  3. det var många bra titlar! jag tycker att det var svårt att välja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med uppenbarligen med tanke på hur bra jag var på att räkna till tio. Jag hade säkert kunnat klämma in 5-10 till på den listan.

      Radera
  4. Det var tio bra böcker! Några har jag läst och några skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  5. Många fina tips. Några har jag läst och några är jag nyfiken på. Och jag får det till tio. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det enbart tio. Mycket fina böcker allihopa.

      Radera
  6. Boktjuven och Ove har jag med på min lista också. Hade jag läst Utvandrarserien de senaste tre åren så hade den fått vara med också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man måste välja, och med ganska mycket motvilja så tror jag nog att jag skulle sätta Utvandrarserien allra högst på denna lista. Det kan möjligtvis vara bästa boken jag har läst (eller lyssnat på) och jag känner att det snart måste var dags för den igen. Men ingen av de andra böckerna går av för hackor de heller.

      Radera
  7. Flera böcker som jag har tänkt läsa någon gång! Den enda bok på listan som jag läst är Boktjuven, och den är ju jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen toppenbra. Jag slukade den på en dag - kunde inte lägga ifrån mig den.

      Radera
  8. Jag kunde heller inte räkna utan råkade få med tre olika listor =) Många fina titlar på din lista på enbart 10 böcker =)

    SvaraRadera