2015-03-21

Sociala medier book tag

Denna tagen hittade jag inne hos Vargnatts bokhylla och i brist på annat att blogga om för tillfället (jovisst - recensioner måste det bloggas om) tänkte jag att jag kunde ta och göra den jag också.
Tagen går ut på att koppla ihop en bok med ett socialt media.

Twitter: En bok du vill dela med dig av till världen.
Just nu får det nog bli Livet enligt Fikry. Fantastisk liten bok om livet. Lättläst och passar de allra flesta.

Facebook: En bok du verkligen tyckte om som var en rekommendation från någon annan.
Oj vad svårt. Alla böcker är väl rekommendationer från bloggar, men jag får väldigt få rekommendationer som är direkt till mig. Den enda jag kan komma på är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann och det är flera år sedan jag blev tipsad om den. Men sen gillade jag den ju också.

Tumblr: En bok du läste innan din bokblogg som du inte har skrivit så mycket om.
Här finns det ju massor av böcker men en bok som borde skrivas lite om är Sagan om ringen-triologin. Den har ju en viss betydelse för mitt fantasy-intresse.

Myspace: En bok du inte planerar att läsa om.
Kan ta vilken deckare som helt. Läser helt enkelt inte om deckare. Men för att nämna en bok så Prärievargen av Michael Connelly.

Instagram: En boke med ett vackert omslag.
The Assassin's Curse av Cassandra Rose Clarke.



Youtube: En bok du önskar kunde bli film.
Den unga eliten av Marie Lu tror jag hade blivit en väldigt bra film.

Skype: En bok med karaktärer du önskar du kunde prata med istället för att bara läsa om.
Harry Potter måste få komma med på en sådan här lista. Jag hade väldigt gärna suttit och pratat med Hermione. Jag tror på riktigt att vi hade kunnat bli bästa vänner. Men jag hade även gärna pratat med Ginny och med Fred och Geroge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar