2015-03-01

Läsplaner för Mars

Mamma Mu & Krakan

Eftersom det gick så bra med planeringarna för vad jag skulle läsa i februari så ska det bli himla roligt att skriva en ny lista för mars. Det finns så mycket nytt och spännande som jag vill läsa så det var verkligen inte lätt att hitta en bra balans. Några hyllvärmare ville jag ha med eftersom det har gått så bra hittills med dem i år men även några nya böcker och recensionsexemlar behöver få läsas. Så här ser listan ut.
  • Järnprovet av Holly Black & Cassandra Clare (rec ex)
  • Den lille Prinsen av Antoine De Saint-Exupéry (rec ex)
  • Schakalen av Frederick Forsyth (rec ex)
  • The Assasins Curse av Cassandra Rose Clarke (hyllvärmare)
  • Klubb död av Charlaine Harris (hyllvärmare)
  • Heartless av Gail Carrigher (hyllvärmare)
  • Livet efter dig av Jojo Moyes (ny)
  • Mördaren ljuger inte ensam av Maria Lang (ny)
  • The Secret Garden av Frances Hodgson Burnett (ny)
  • Märkta för livet av Emelie Schepp (hyllväramare)
JärnprovetDen lille prinsenSchakalen13533650Klubb DödHeartlessLivet efter digMördaren ljuger inte ensamMärkta för livet

6 kommentarer:

  1. Jag vågar aldrig planera så många, för rätt som det är mår jag uruselt i flera dagar och det blir inget läst. Jag har både köpt böcker av Maria Lang och Jojo Moyes nyligen. De skall bli så kul att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser sällan så här många böcker heller och det är sällan jag håller mig till listan. Men 10 är ett jämt och bra tal så därför blir alltid listorna 10 böcker långa.

      Radera
  2. Ser bra ut, Järnprovet är jag nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, väldigt nyfiken till och med. Skyhöga förhoppningar kanske man kan säga till och med, men jag försöker att hejda mig själv lite.

      Radera
  3. Den enda jag läst här är Schakalen, det var för säkert 30 år sedan. Och jag gillade den inte, men det var ju som sagt väldigt längesedan :) Märkta för livet hittade jag på bokrean, den är jag väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnade på Emelie Schepp på bokrean och blev väldigt nyfiken på boken. Så ska det väl komma en fortsättning nu i vår så jag känner att det är dags att ta tag i denna.

      Radera