2017-04-23

Några tankar en söndag


"I Saw Her in the Library" print by The Black Apple                                                                                                                                                                                 More:
  • Idag är det visst världsboksdagen. Det har jag firat genom att inte läsa ett smack än så länge. Lite ljudbok, men ytterst lite. Det roliga i det hela är att hon sov fyra och en halv timme på förmiddagen och jag hade lätt hunnit läsa ut en bok på den tiden. Istället spenderade jag dessa timmar med att se på youtube.
  • Det jag har tittat på ä filmer om bullet journaling. Jag har bestämt mig för att testa detta planeringssystem och måste få input på vad jag vill ha med i den. Någon som har tips och idéer får väldigt gärna kommentera detta inlägget.
  • Jag kan inte fatta att det bara är en vecka kvar av april. Snart börjar väl bokarna slå ut här nere i mitt hörn av Sverige. Bokens första blad kan vara den absolut finaste färg jag vet och är därför så otroligt lycklig över att jag bor precis bredvid en bokskog.
  • Jag funderar mycket på om jag inte borde rensa lite till i min bokhylla. Det har blivit någon form av mani det där med att minska på olästhyllan för mig. Jag blir nästan stressad av att det dyker upp nya trevliga böcker i brevlådan. Men det är något som är lite typiskt mig. Går jag in för något så går jag in för det med hull och hår (konstigt uttryck). Så jag skulle inte bli förvånad om jag en vacker dag står där men  olästa böcker och helt plötsligt måste börja om från början med boksamlandet. Men det är nog mest önsketänkade.
  • Och på tal om föregående punkt har jag bestämt mig för att skriva en liten lista över böcker jag väldigt gärna vill köpa när jag har nått ett visst antal olästa. Än så länge har jag konstigt nog bara bestämt mig för Harry Potter and the Chamber of Secrets, den illusterade utgåvan som jag måste äga. 
  • Nu ska jag sätta mig och läsa en runda. För något måste ju läsas en sådan här dag. Hipp, hipp, hurra för världsboksdagen idag....
Ha det gött så så ses vi nästa vecka. Då lovar jag att det blir fler recensioner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar