2017-04-20

Synd av Elin Lucassi




Jag har mer och mer börjat gilla att läsa serier. Eller det kan helt enkelt bero på att jag den senaste tiden fått hem två album som recex som jag har gillat mycket och som gett mig en hel del att tänka och fundera kring. Senast ut är Synd av Elin Lucassi som jag passade på att läsa under påskhelgen, främst för att jag tyckte namnet passade till högtiden.
Bildresultat för synd elin lucassiDet finns mycket att känna igen sig i när man läser. Många feministiska och politiska tankar som verkligen är klockrena. Sen finns det också en hel del som jag inte riktigt kan hålla med om men på det stora hela håller jag ändå med.
Tecknarstilen är kanske inte riktigt min favorit. Jag är ju en sådan där som gillar det lite mera naturtrogna sättet att teckna. Samtidigt kan jag tycka att hennes bilder säger en hel del i sig själva, det krävs många gånger inte några förklaringar och långa utläggningar i text.
Har svårt att göra någon djupare analys av det här utan jag vill istället uppmana er till att läsa. Lätt och trevlig läsning är det som ändå får läsaren att tänka.

Synd får 3+/5 i betyg av mig.

Tack Kartago och författaren för recensionsexemplaret.

Albumet finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar