2017-04-25

Årets bok 2017 - nomineringarna

Årets Bok 2017

Nu har nomineringarna till Årets bok 2017 släppts. Jag kan konstatera att jag har läst 2 av böckerna varav den ena (Björnstad av Backman) var riktigt bra. Men det var många titlar som jag var nyfiken på och nu tänkte jag utmana mig själv genom att läsa dessa böcker innan jag lägger min röst.

Här kommer de nominerade:  

  • Törst - Jo Nesbø
  • Andras vänner - Lianne Moriarty
  • Vargarnas tid - Elisabet Nemert
  • Lykttändaren - Pontus Ljunghill
  • Italienska nätter - Kathrine Webb
  • Hennes nya namn - Elena Ferrante
  • Björnstad - Fredrik Backman
  • Glöm mig - Alex Schulman
  • Flickorna - Emma Cline
  • Störst av allt - Malin Persson Giolito
  • Sanning och skvaller - Curtis Sittenfeld
  • Ett litet liv - Hanya Yanagihara
De jag läst är Björnstad och Sanning och skvaller. Törst och Andras vänner finns i bokhyllan och ska läsas snart. Extra nyfiken är jag på  Störst av allt och har så varit sedan den släpptes. Nu har jag ju en extra anledning att läsa den.


2 kommentarer:

  1. Störst av allt är verkligen jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att det är många som tycker det och därför jag mer än lite nyfiken på den.

      Radera