2017-04-03

Tematrio: Omläsning

Omläsning var det... Jag önskar jag läste om mer men tyvärr är jag extremt dålig på det. När jag väl läser om brukar det ske i ljudboksformat för då kan jag fortfarande läsa nya fysiska böcker. Nu när jag i stort sätt bara läser ljudböcker blir det färre omläsningar.

Just omläsningar undrar Lyran om i veckans Tematrio. Frågan lyder:

Berätta vilka tre böcker ni gärna läser - igen och igen!

1. Först bara måste jag ju nämna Harry Potter av J. K Rowling. Så många gånger som jag har läst om den är helt otroligt. Och varje gång lär jag mig något nytt....

2. Da Vinci-koden och Änglar och demoner av Dan Brown är lite av min snuttefilt. Många, många gånger har dessa gått varma i mina öron. Dessa två böcker har typ det mesta jag gillar i litteratur - helt enkelt ett riktigt äventyr. Kanske är det snart dags igen.

3. Nu kommer jag faktiskt till en som jag ännu inte läst om men som jag vet att jag kommer att läsa om, förmodligen massor av gånger och det är Utvandrarsviten av Vilhelm Moberg. Det är nog helt enkelt så att det är mina absoluta favoritböcker och jag vill så gärna möta Karl-Oskar och Kristina igen.

11 kommentarer:

  1. Utvandrarserien är ett värdigt omläsningsobjekt. den skulle jag kunna tänka mig också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Utvandrarsviten kan man läsa hur många gånger som helst utan att tröttna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min åsikt också, trots att jag ännu bara läst en gång.

      Radera
  3. Har också läst HarryP-serien ett antal gånger... Den är beroendeframkallande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och just det där att man hela tiden lär sig nya saker och får ihop kopplingar mellan böckerna senare i serien gör att det hela tiden blir ny läsning.

      Radera
  4. Kan tänka mig att läsa om alla de här. Speciellt Harry Potter.

    SvaraRadera
  5. Harry Potter läser jag om då och då men Utvandrarsviten har jag kvar att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar varmt Utvandrarsviten. Kanske till och med bättre än Harry Potter.

      Radera
  6. Nummer två och tre är böcker som jag också gärna läser om. Harry Potter däremot har jag inte ens läst en enda gång, men jag har länge velat göra det.

    SvaraRadera