2017-04-16

Några tankar en söndag


The Beehive Cottage: Easter Greetings!:
  • Glad påsk får jag väl börja med att skriva. Tänkte skrivit en liten hälsning i går men hann helt enkelt inte med det.
  • Idag har varit en riktig återhämtningsdag. Efter att ha varit på kalas och mysigheter tre dagar på raken så har dottern varit extremt trött och valde att sova i över fyra timmar och hade förmodligen sovit en stund till om jag inte kört in vagnen. Jag fick himla massa läst under den stunden kan jag tillägga.
  • Jag har den senaste tiden varit så himla duktig (om jag får säga det själv😊) och verkligen recenserat de böcker jag har läst. Men så hände det något den här veckan och så ligger det helt plötsligt en liten hög om tre böcker som det ska skrivas om. Suck, vad trött jag blir på mig själv. Så nästa vecka gäller det att skriva ikapp igen.
  • Jag har börjat läsa e-böcker i mobilen och märker att det faktiskt fungerar ganska så bra. Däremot är jag ganska så petig med vilka böcker jag väljer. De får gärna vara relativt korta för att det inte ska kännas som om det är typ Mount Everest som ska besegras i antal sidor. För tillfället läser jag Skymningsporten och den kortisen har ändå en bit över 300 sidor i mobilform.
  • I torsdags var jag hemma hos mamma och pappa. Och där råkade jag hitta en bok (suprise!) som fick följa med hem. Det rimmar lite illa med att jag försöker minska antalet olästa böcker i bokhyllan. Anledningen till att jag över huvudtaget letade efter något att läsa var att batteriet i mobilen tog slut och att jag då befann mig utomhus med sovande dotter och utan något att sysselsätta mig med. Så får det ju inte gå till... Boken i fråga är Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk och jag har för mig att jag har sett den på bloggar för ett tag sedan. Någon som läst?
Nu säger jag tack och adjö för den här veckan. Ska läsa lite till innan jag kryper ner i sängen. Och äta lite popcorn. Alltså innan sängen!

4 kommentarer:

  1. Skymningsboken! Kanske en av de bästa böckerna någonsin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste tyvärr säga att jag inte alls håller med. Den var okej, absolut inte mer.

      Radera
  2. Det hänger en ängel ensam i skogen var bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra. Jag blev ganska så nyfiken på den.

      Radera