2017-04-03

Ödesgudinnan på Salong d'Amour av Anna Jansson



Angelika driver salong i Visby. Men förutom att klippa hår så har bestämt sig för att para ihop singlar, att hjälpa människor att hitta sin stora kärlek. Tillsammans med sin anställda Ricky ger hon sig in i detta med liv och lust. Samtidigt är hon själv ensam och inte alls redo att hitta någon. Men livet vill ibland kanske lite annorlunda.


Varför har jag inte läst den här tidigare. Den har stått i flera år i bokhyllan och väntat på att läsas och jag som ju gillar Anna Jansson. Tur då att den nu äntligen är läst och det är en riktig liten pärla till bok. Jag tycker så mycket om den. Redan tidigt överraskas jag av humorn som finns med i boken, något jag inte alls väntat mig då jag inte sett spår av det i författarens deckare. Värmen som utstrålar från sidorna är däremot kanske inte så förvånande, men å så välkommet. En riktigt bra må-bra bok helt enkelt. Jag njuter av denna läsning från första till sista stund och ser fram emot när jag ska plocka upp andra delen som heter Svärmödrar utan gränser.

Ödesgudinnan på Salong d'Amour får 4+/5.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera