2017-04-14

Helgfrågan v 15


Glad (eller kanske sorglig) långfredag till er alla. Man ska visst vara ganska tyst och sörja en massa idag, men jag tror faktiskt jag hoppar över det.  Istället ska jag ha dottermys, läsa lite, baka äppelpaj och umgås med vänner. Men medans make och dotter tar sovmorgon passar jag på att svara på veckans helgfråga som Mia på Mias bokhörna ställer.

Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?

Jag är kanske lite tråkig och läser varje år vid påsk det jag känner för. Sen kan det råka vara så att jag just i år i alla fall har känt för deckare och därför precis avslutat en som visserligen har några år på nacken men som var en väldigt positiv överraskning för min del, nämligen VIP-rummet av Jens Lapidus. En lite annorlunda deckare men med hög spänningsfaktor och intressant handling. Jag kommer absolut plocka upp mer av författaren.


18 kommentarer:

  1. Jag lyckas ju av någon anledning alltid pricka in något annat än deckare till påsk. Det är mycket märkligt :)

    SvaraRadera
  2. Oftast blir det deckare vid påsk eftersom det är det som jag vanligtvis läser

    SvaraRadera
  3. Jag läser oftast det jag känner för i stunden och det kan bli lite hur som när det gäller genre ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst något av Lapidus, kanske borde testa.

    SvaraRadera
  5. Jens Lapidus har jag funderat på att läsa något av men det har inte blivit av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är absolut värd att testa tycker jag.

      Radera
  6. VIP-rummet är riktigt bra. Har faktiskt tänkt läsa uppföljaren snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte också ge mig i kast med uppföljaren snarast eftersom tredje delen kommer till sommaren.

      Radera
  7. Jag läser också vad jag vill hela tiden men i år var jag jätte sugen på jätte många deckare så det blir en hel hög deckare den här påsken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har det varit för mig också i år.

      Radera
  8. Lapidus har jag inte läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var första gången för mig och en positiv överraskning.

      Radera
  9. Jens Lapidus finns här i hyllan, men är inget jag väljer i första hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det för mig också men det är tur att man ibland plockar upp de där lite bortglömda titlarna som står i hyllan.

      Radera