2015-07-12

#chicklit

Detta var egentligen gårdagens hashtag men något måste ju även jag nämna om detta ämne.

Förr lästa jag ganska så mycket chick-lit men på senare år så har det blivit mindre av den varan. Oavsett om jag läser mycket av det eller inte så kommer det alltid vara förknippat med Marian Keyes för mig. Det var hon som öppnade den dörren så att säga. Den bok jag tycker mest om i hennes författarskap är Är det någon där? Det är verkligen en bok som berörde mig på djupet och som fick mig att både skratta och gråta. Dessutom var den för mig ganska så oväntad. Jag lyckades lite förtränga vartåt det ville hän.
Om ni inte har läst den så tycker jag absolut att ni ska göra det...

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag läst den där, men är inte säker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra bok om att hitta tillbaka till livet efter att man har förlorat någon man älskar.

      Radera