2015-07-31

Läst i juli

Illustration for the Scarlet Pimpernel Fairy from Flower Fairies of the Summer. A boy fairy lies on the ground on his back holding a pimpernel flower in the air. Author / Illustrator Cicely Mary Barker

Ytterligare en månad med massor av lästa böcker även om jag inte har läst massor den andra halvan av månaden. Jag tycker dessutom att jag har fått till väldigt många bra böcker denna månaden också.

Dessa böcker blev lästa under juli:

  • ABC-morden av Agatha Christie
  • Tre koppar choklad av Care Santos
  • Britt-Marie var här av Fredrik Backman
  • Fangirl av Rainbow Rowell
  • Barn av sin stad av Per Anders Fogelström
  • Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
  • Mysteriet på blå tåget av Agatha Christie
  • Amulett: Stenväktarens förbannelse av Kazu Kibuishi
  • Berättelser om Nalle Puh av A.A Milne
  • Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet av Romain Puértolas
  • Wars of the Roses: Stormbird av Conn Iggulden
  • Skattkammarön av Robert Louis Stevenson
  • Sent i November av Tove Jansson
  • Den glädjelösa ön av Enrique Fernándes
  • Skuggan av ett år av Hannah Richell
  • Trollbunden av Margit Sandemo
  • Heartless av Gail Carriger
17 böcker blev det visst och jag tror nästan att det är någon form av rekord. Framför allt med tanke på att jag borde hunnit läsa några böcker till om jag inte fastnat i tråkiga facebooksspel. Men jag är ändå otroligt nöjd. Vilken som är bäst är svårt att säga men Britt-Marie ligger i alla fall där uppe i toppen tillsammans med Skuggan av ett år, Fangirl, Barn av sin stad och Slända i bärnsten. Och så Sent i November givetvis. 
Jag har denna månaden varit ganska duktig på att recensera även om ni inte har fått se alla recensioner ännu. Men tyvärr hinner jag inte länka alla recensioner för tillfället för vi har nattgäst här hemma. Lite social måste man ju vara.

4 kommentarer:

  1. 17 böcker är ju jättemycket. Även om man fastnat i spel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen och jag är riktigt nöjd. Det är bra när man kan få mycket gjort och mycket läst....

      Radera
  2. 17 böcker är väldigt mycket. iallafall för mig som brukar hamna på typ 6-8.
    Kul med läsflyt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen kul med läsflyt. Dessutom har det hållit i sig hela året. Min sämsta läsmånad hittills har varit januari tror jag.

      Radera