2015-07-30

Utgivningen i Augusti

Nu är sommaren kanske inte slut (för den har ju aldrig börjat) men det börjar i alla fall bli dags för höstens böcker. Juli var ganska så lugn på utgivningsfronten men i augusti tar det fart igen. Här kommer några böcker som jag absolut är intresserad av att läsa.

Först ut får bli Modernista som kommer med en hel radda med böcker som jag är intresserad av:

Pretty Little Liars #1: Lögner
För att vi precis har börjat se på TV-serien och för att jag blev ganska så barnsligt förtjust i high school intrigerna.

Främlingar på ett tåg
Tror helt enkelt det här kan vara en vansinnigt spännande bok. 

Bränd himmel
Samma sak här. Spännande läsning som lockade mig med en gång då jag läste om boken.

Eldtronen
Jag gillade första boken, Den röda pyramiden och tror absolut att jag kommer gilla allt jag läser av Rick Riordan så den här vill jag absolut läsa.

Nordstedts hittar jag följande bok som absolut måste läsas.

Omslagsbild: Står dig ingen åter
Läste i början av sommaren första boken och nu måste jag snarast ha fortsättningen. Längtar jätte mycket.
Rabén & Sjögren ger ut klassiker:

Omslagsbild: Pappan och havet
Har i och för sig redan läst denna men jag vill så gärna äga den också. Bästaste Muminpappan.

Omslagsbild: Sent i november
Denna har jag också precis avslutat. Så melankolisk, så den behöver också flytta hem till mig.

Jag tror jag nöjer mig där. Det finns absolut en helt del böcker här som gärna får flytta hem till mig. Men allra mest sugen är jag på Står dig ingen åter av Anna Karolina.



4 kommentarer:

  1. jag har taggat dig i ''har du läst.. taggen'' :) http://iregnet.blogspot.fi/2015/07/tag-har-du-last.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt, tackar! Då ska jag ta och göra den med en gång.

      Radera
  2. Främlingar på ett tåg är jag också supersugen på :)

    SvaraRadera