2015-07-29

Nytt i hyllan: Juli

Denna månaden har varit ganska så lugn vad gäller böcker som har hittat hem till mig, eller i alla fall känns det så. Det är med största sannolikhet böcker som kommer bli lästa ganska så snart av olika anledningar, annars så finns de faktiskt på läsplattan och tar inte så stor plats.

Här är böckerna:

De skandalösaCarolines arvHuset Longbourn: Stolthet och fördom - tjänstefolkets berättelse
Tre stycken e-böcker för 29 kronor styck hos adlibris. Bra köp tycker jag!

Minns du den stadI en förvandlad stadStad i världen
Nu var det i och för sig inte dessa snygga utgåvor som hittade hem till mig utan något mer lästa och tummade gamla utgåvor. Men pappa är bara bäst som hittade dessa delar till mig i sitt förråd.

Sjöfararna
Nu när jag flera år för sent äntligen läst Slända i bärnsten så måste jag ju ha fortsättningen så att jag kan läsa den. Kommer förmodligen att läsas nästa månad.

Sen var det ju också så att jag köpte Mästaren av Harlan Coben härom dagen, men eftersom jag redan ägde den och definitivt kommer att göra mig av med den med en gång så nämner jag den bara här lite snabbt.

Med andra ord så var det en helt okej månad, med tanke på hur många böcker som flyttade in hemma hos mig. Och med tanke på hur många jag har läst så blir det mer än godkänt.

2 kommentarer:

  1. Försökte mig på första boken i serien av Gabaldon, men jag kom inte riktigt in i handlingen. Kanske får ge den en andra chans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst den två gånger och älskat den lika mycket båda gångerna. Men jag förstår att det kan ta lite tid att ta sig in i för den är ju verkligen hur tjock som helt och tjockare blir de.

      Radera