2015-07-23

Mördaren ljuger inte ensam av Maria Lang



Det är sommar och ett gäng vänner samlas på en ö ute i en sjö för att umgås och ha trevligt. Men det blir inte så trevligt som alla har tänkt sig när objudna gäster helt plötsligt dyker upp. 

Mördaren ljuger inte ensam

Det finns egentligen inte massor att säga om den här berättelsen. Jag gillar den även om jag tyckte den var lite långrandig ibland. Eftersom jag påbörjade den långt, långt innan jag läste färdigt den så hände det ibland att jag hade lite svårt att komma ihåg vilken karaktär som var vem. Tur då att det i början av Maria Langs böcker finns ett personregister. Men efter ett tag så var jag ändå inne i läsningen och de gick snabbt att avsluta.

3 anledningar till varför Mördaren ljuger inte ensam är värd att krypa upp i fåtöljen med:

1. Det är svensk sommar. Konstigt nog gillar jag alltid att läsa om en svensk sommar som kanske inte utspelar sig just i modern tid, men ändå inom räckhåll så att säga. Jag får så mycket av den svenska naturen och egentligen är det väl det jag älskar att läsa om.

2. Puck är helt klart en karaktär att gilla. Hon känns som en självständig, modern kvinna som vågar ta för sig även i mannens värld. Det gillar jag.

3. Jag gillar ju det faktum att jag inte klarar av att lista ut vem mördaren är, allt enligt äkta pusseldeckarregler. Här finns det gott om karaktärer att gissa på. Sen den slutna miljön alla befinner sig på gör det ju hela väldigt mycket mer intressant.

Mördaren ljuger inte ensam frå 3+/5 i betyg av mig.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar