2015-07-04

#vänskap

Det kan egentligen sägas hur mycket som helst på ämnet men det kommer alltid att finnas en kulturell vänskap som har en liten extra plats i mitt hjärta. För en gångs skull är det inte heller en bok utan givetvis en tv-serie, och givetvis pratar jag om Vänner. Jag älskar dem alla, Rachel, Monica, Pheobe, Ross, Chandler och Joey. Serien har gått varm här hemma i omgångar och känner jag mig någon gång nere så klarar de alltid av att muntra upp mig. För visst har den serien något att berätta, trots allt stim och skratt och dråplighet - och det är att vänner alltid ställer upp för varandra, oavsett anledningen och hur tokigt det än blir på vägen.


You may not have all the answers, but you can make one up in a pinch. | 35 "Friends" Quotes That Perfectly Sum Up Your Life

Och på tal om vänskap, nu ska jag snart iväg och fira en vän som jag har känt i hennes nästan alla 30 år. I alla fall 28 av dem. För ikväll blir det 30 års kalas.

4 kommentarer:

  1. Vänner är en av de absolut bästa komediserier jag vet och den speglar verkligen vänskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt enkelt bäst alla kategorier! :)

      Radera
  2. Trots att jag inte tittar på tv alltför mycket så har jag faktiskt sett ett antal avsnitt av Vänner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara svårt att missa. En kultserie.

      Radera