2015-07-20

Tematrio: Saker som är varma

Det är väl lika bra jag får iväg ett inlägg på veckans tematrio också idag, när jag ändå känner att jag har ett positivt flow (kan ha att göra med städat rum och löprunda). Denna veckan längtar Lyran efter värmen och vem gör inte det - så därför tar vi och kollar efter varma titlar.

Berätta om tre böcker vars titel innehåller något som är varmt!

1. Underbara helvete av Jamie McGuire är den där boken som många älskar eller hatar för den kanske inte helt perfekta kvinnosynen som speglas en del i boken. Men nu är det ju så att jag tillhör de där som älskar en bad boy så för mig gick boken definitivt hem. Men nog är i alla fall ett helvete väldigt varmt.
2. Inferno av Dan Brown. Här fortsätter vi lite på samma tema som på punkt ett. Detta är senaste boken om Robert Langdon och här spelar Dantes skärseld en stor del. Ett inferno lär man definitivt bränna sig på.
3. Brisingr av Christopher Paolini. Nu blir det kanske lite konstig för er som inte har läst serien om Eragon och hans drake Safira. Men eftersom tredjeboken har titlen eld på det gamla språket så tycker i alla fall jag att det blir ganska så solklart.

Jag kan väl erkänna att det tyvärr inte fanns så där värst många böcker i min bokhylla som innehöll något varmt. Men desto fler som innehöll ord som snö och vinter och is.

19 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillat alla även om Inferno kanske inte är min favoritbok av Dan Brown.

      Radera
  2. Ja just ja, helvetestemat finns ju också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det bara blev så. Kunde inte för mitt liv hitta på några bättre titlar.

      Radera
  3. Har inte läst Eragon, men skulle gärna vilja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Jag gillar serien och har läst den ett antal gånger.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara läst Inferno av dina tre.
    Brisingr var ett ord jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej att du inte sett Brisingr innan är ju kanske inte så konstigt om du inte har läst bokserien eftersom det är ett ord som tillhör den fantasyvärlden. Ibland får man helt enkelt vara lite långsökt i sin strävan efter att hitta en bra trio :)

      Radera
  6. I din trio har jag bara läst Inferno, och den är jättebra liksom alla andra Dan Browns böcker. Eragon böckerna har jag velat läsa ett tag nu. Får nog ta tag i det snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut att du ska läsa Eragon-serien. Jag tycker att den är riktigt bra.

      Radera
  7. Lite kul att du tog med Brisingr, jag funderade på det men så hittade jag några andra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den passade in. :) Tänka utanför boxen blir ibland lite roligt.

      Radera
  8. de här böckerna har jag inte läst! tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar om du någon gång läser.

      Radera
  9. Jag har funderat på Paolinis serie ibland, kanske den serien ännu blir läst någon gång.

    SvaraRadera